اخبارخودرو

خانواده تیبا نان آور گروه سایپا/ حفظ تیراژ تولید علی رغم توقف تولید پراید

به گزارش صنعت کار، بر اساس ان گزارش تعداد خودروی به فروش رفته در یک ماه منتهی به مهرماه 21 هزار و 883 دستگاه از محصولات پراید، تیبا، آریو و وانت 151به فروش رسیده که مبلغی معادل 10 هزار میلیارد و 684 میلیون و 552 هزار ریال بوده است.

در این مدت سه هزار و 81 دستگاه از خانواده پراید به ارزش 949 میلیون و 686 هزار ریال به فروش رسیده و تولید این خودرو در مهرماه همچون ماه های گذشته به دلیل توقف تولید صفر بوده است. در این میان 21 هزار و 556 دستگاه خودرو از خانواده تیبا به تولید رسیده که معادل 16 هزار و 879 دستگاه از آن به فروش رفته که معادل 8 هزار میلیارد و 587 میلیون و 777 هزار ریال را به خود اختصاص داده که نشان می دهد این خانواده سهم بالایی از میزان فروش گروه خودروسازی سایپا داشته است.
آمار نشان می دهد که تولید سراتو و چانگان در مهرماه 99 متوقف شده و آریو دیگر محصول این گروه خودروسازی نیز هرچند با توقف تولید روبرو بوده اما تنها 4 دستگاه از آن به فروش رفته است. در همین حال برلیانس نیز از جمله خودروهایی بوده که تولید آن در این ماه صفر بوده است.
تولید وانت 151 نیز در مهرماه به دو هزار و 242 دستگاه رسید که هزار و 919 دستگاه از آن به فروش رسید و رقمی معادل یک هزار میلیارد و 107 میلیون و 839 هزار ریال را نصیب این گروه خودروسازی کرد.
این روند نشان می دهد که خانواده تیبا بیشترین میزان تولید و فروش خودرو را به خود اختصاص داده و رکورددار کسب درآمد برای سایپا بوده است.
در همین حال نگاهی به آمار تولید گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه در مجموع به 222 هزار و 539 دستگاه خودرو رسیده که آورده 72 هزار میلیارد و 598 میلیون و 482 هزار ریالی برای این گروه خودروسازی به همراه داشته است.
در 7 ماهه امسال بیشترین میزان تولید به خانواده پراید اختصاص داشته چرا که همزمان با برنامه ریزی جهت توقف تولید این خودرو، این گروه خودروسازی باید نسبت به انجام تعهدات خود اقدام می کرد از این رو 96 هزار و و 48 دستگاه از تولیدات این گروه خودروسازی به این خودرو اختصاص یافت البته رقم فروش این خودرو معادل 107 هزار و 739 دستگاه خودرو بوده که بالاترین میزان تولید این گروه خودروسازی بوده است.
این میزان تولید 28 هزار میلیارد و 91 میلیون و 218 هزار ریال برای گروه خودروسازی درآمد به همراه داشته است.
در هفت ماهه امسال 91 هزار و 6 دستگاه خودرو از خانواده تیبا به تولید رسیده و 97 هزار و 543 دستگاه خودرو نیز به فروش رسیده که 32 هزار میلیارد و 262 میلیون و 349 عایدی برای سایپا به همراه داشته است.
مجموع تولید سراتو در هفت ماهه امسال که از جمله خودروهایی است که تولید آن در مهرماه متوقف شده به سه هزار و 630 رسیده و مبلغ فروش آن در این مدت به ۵ هزار میلیارد و ۵۷ میلیون و ۷۹۲ هزار ریال رسیده در همین حال چانگان که شرایط مشابهی با سراتو دارد نیز درآمد سه هزار میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۴۶۲ هزار ریالی به همراه داشته است. تولید هفت ماهه آریو نیز به ۳۷۴ دستگاه رسید که با احتساب تولیدات قبلی میزان فروش این خودرو به ۷۳۶ دستگاه رسید که ۴۳۵ میلیون و ۳۰۱ هزار ریال درآمدزایی به همراه داشت.
بررسی روند تولید این گروه خودروسازی در هفت ماهه امسال نشان می دهد که با توقف تولید ۵ مدل خودرو از سبد محصولات سایپا، فشار درآمدزایی بر روی خانواده تیبا است که این امر ضرورت توجه به تنوع محصول در این گروه خودروسازی را بیش از پیش می کند.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا