اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

تامین مواد اولیه و افزایش صادرات با آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی/ تاکید بر تولید کالاهای صادرات محور و با ارزش افزوده بالا

به گزارش صنعت کار، علیرضا رزم حسینی در این دیدار افزود: باید برای قطع وابستگی‌ها و افزایش درآمدهای کشور به سمت تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا و کاهش ارزبری پیش برویم.

وزیر صمت افزود: در دنیا شرکت‌های دانش بنیان از دل شرکتهای بزرگ و متوسط بیرون می آیند و به همین خاطر پایداری خوبی دارند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با وزارت صمت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می تواند مسیر خوبی را برای آینده کشور ترسیم کند، گفت: نیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیمات جلسه ستاد اقتصادی دولت و نشست با رئیس‌جمهور از آزادسازی واردات در قبال صادرات خبر داد و افزود: هر صادرکننده برای رفع تعهدات ارزی خود می‌تواند به امر واردات کالاهای مورد تایید وزارت صمت اقدام نمایند.

وزیر صمت بیان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهوری کسانی که ارز خارج از کشور دارند و علاقمند به واردات هستند می‌توانند از ارز متقاضی استفاده نمایند.

رزم حسینی در پایان اعلام کرد: با آزادسازی واردات در قبال صادرات و همچنین استفاده از ارز متقاضی در شش ماهه دوم سال تأمین مواد اولیه کارخانجات و همچنین صادرات با شیب خوبی افزایش خواهد یافت.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا