اخباربرترصنعت و معدن

عملکرد صندوق بیمه معدن طی نیمه نخست 99 بیش از کل سال گذشته است

به گزارش صنعت کار، عباس نعیمی که امروز به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه پایش عملکرد این صندوق سخن می گفت، تصریح کرد: از فروردین تا پایان شهریور ماه 99، انواع بیمه نامه به ارزش 390 میلیارد تومان آماده صدور است.

وی با تقدیر از اقدامات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، ادامه داد: طی این مدت 292 میلیارد تومان نیز بیمه نامه برای معادن بخش خصوصی صادر شده است.
به گفته نعیمی، کل عملکرد صندوق بیمه معدن در سال 98 نشان می دهد، ارزش بیمه نامه های صادره به 350 میلیارد تومان می رسد.
این عضو هیات عامل ایمیدرو، میزان کل تعهدات صندوق را از ابتدای تاسیس 775 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت:‌ خوشبختانه روند فعالیت به گونه ای بوده که مشکل خاصی در وصول مطالبات وجود ندارد.
نعیمی در عین حال به برنامه افزایش سرمایه این صندوق از سوی ایمیدرو،‌ اشاره کرد و خواستار تسریع در فراهم شدن زمینه لازم برای افزایش سرمایه این نهاد پشتیبان معادن شد.
در این جلسه، محمد آقاجانلو معاون طرح های توسعه معادن و صنایع معدنی، ضمن اعلام اینکه فعالیت های ایمیدرو طی دو سال اخیر گسترش یافته، ‌خواستار همراستایی ارایه خدمات بیمه ای برای بخش های مختلف از جمله اکتشافات، زیربناها، معادن کوچک شد.

خدمات جدید صندوق بیمه معدن در راه است
در این جلسه، فرید دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، اظهار داشت: با شرکت های “های تک” و استارت آپ در بخش معدن در حال همکاری هستیم تا پوشش بیمه ای از فعالیت های این حوزه توسعه یابد.
دهقانی گفت: اعطای یارانه سود تسهیلات مربوط به فعالیت های این بخش، از جمله اقداماتی است که در حال بررسی قرار داریم.
وی به برنامه جدید این صندوق در راستای تامین مالی اشاره و تصریح کرد: صدور بیمه نامه اعتباری به منظور تامین منابع مالی از بازار سرمایه (اوراق مرابحه)،‌ در دستور کار قرار دارد.
دهقانی ادامه داد: با سازمان بورس در حال مذاکره هستیم به صورتی که این صندوق به عنوان رکن ضامن معرفی شود.
وی همچنین به برنامه پیاده سازی سیستم اعتبارسنجی مشتریان توسط این صندوق اشاره کرد و گفت: مشاور این طرح، انتخاب شده و در حال نهایی کردن برنامه برای پیاده سازی هستیم.
مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، گزارشی نیز درباره اجرای مدیریت ارتباط با مشتری،‌ پیاده سازی نظام بودجه عملیاتی و … ارایه داد.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا