اخبارصنعت و معدن

سهم ۳۰.۸ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

به گزارش صنعت کار،آمارهای وزارتخانه یاد شده، در این مدت ۱۵۵۹.۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت، درحالی که در مدت مشابه پارسال رقم بیش از ۸۸۲.۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش صنعت و معدن اختصاص یافته بود که حاکی از سهم ۲۹.۸ درصدی بود.

همچنین تا پایان مرداد ماه امسال ۱۷۸۷.۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش بازرگانی اختصاص یافت که معادل ۲۰.۳ درصد تسهیلات پرداختی است.

به گزارش ایرنا، پیشتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، تعداد واحدهای صنعتی مشمول تامین مالی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را یک‌هزار و ۷۱۵ واحد اعلام کرد که در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) و در قالب پروژه رونق تولید در پنج ماهه نخست سال ۹۹ تسهیلات دریافت کرده‌اند.

در این مدت، بیش از ۲۷ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸ قانون بودجه) به ۴۶۳ واحد پرداخت شده و همچنین در قالب پروژه رونق تولید نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و در مجموع حدود ۵۵ هزار ۱۰۰ میلیارد ریال به یک‌هزار و ۲۵۲ واحد تسهیلات ارائه شده است.

بر اساس این گزارش و در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸)، از ابتدای اسفند ماه ۹۷ تا پایان مرداد ۹۹، در مجموع ۵۹ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۴۰ واحد پرداخت شده است.

پیش از این «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن تجارت اعلام کرد: به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‏‌های اقتصادی در چارچوب تحقق شعار سال، با هدف تامین تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‏‌های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه‏‌ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح‏‌های نیمه ‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی تخصیص می‏‌یابد.

وی گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، آن دسته از بنگاه‏‌های اقتصادی است که به طور عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و مشکلاتی نظیر ظرفیت تولید، دانش ‏فنی، توان مدیریت و بازار یا موانع راه‌‏اندازی و افزایش تولید نداشته باشند تا با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌‏اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا