اخبارنفت و پتروشیمی

نصب سکوی مسکونی جدید میدان مشترک فروزان در آب‌های خلیج‌فارس

به گزارش صنعت کار، «ابوالقاسم خدابخش» افزود: با توجه به فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم، چندی پیش سکوِی مسکونی جدید بارگیری و در نخستین ساعت‌های روز شنبه در محل مورد نظر نصب شد.

وی با اشاره به نصب سکوی مسکونی جدید میدان نفتی فروزان، گفت: عملیات ساخت و تکمیل سکوی مسکونی میدان فروزان در سال ۱۳۹۲ به پایان رسید، اما به دلیل نبود زیرساخت لازم و مشکلات فنی، امکان نصب سکوی جدید وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بر همین اساس سکو به یارد DOT در بوشهر منتقل و نگهداری شد، گفت: طی این مدت، ساخت پایه جدید و سازه واسط مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در اواخر سال ۱۳۹۷ ساخت و نصب پایه جدید و سازه واسط به پایان رسید.

خدابخش با بیان اینکه با تخریب سکوی مسکونی قدیمی، محل اسکان کارکنان سکوی فروزان به بارج حفاری منتقل شد، افزود: اما این امر مانعی برای استقرار دکل حفاری جدید در این محل شده بود که با نصب سکوی مسکونی جدید و تغییر محل استقرار همکاران، مشکل استقرار دکل حفاری در مجاورت سکوی F۱۶ نیز برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در طرح توسعه فروزان، ۱۳ حلقه چاه جدید حفاری خواهد شد که یک چاه در این محل قرار دارد، گفت: طرح توسعه فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از ۳۳ طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت است که از سوی وزارت نفت مطرح و در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مجری طرح توسعه میدان فروزان، طرح توسعه این میدان با امضای قرارداد فاز اول حدود سه ماه پیش آغاز به کار کرده است.

به گفته خدابخش، با اجرای این طرح ضمن تثبیت و نگهداشت تولید فعلی، در نهایت ۱۲ هزار بشکه به تولید میدان مشترک فروزان افزوده خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا