اخبارصنعت و معدن

ماشین ریخته‌گری شماره 5 تنها خط ریخته‌گری فولادهای محیط نفت و گاز ترش كشور

به گزارش صنعت کار، وی با اشاره به اینکه این ماشین در 13 آبان 1395 راه‌اندازی شد و پس از چند ماه توانست با موفقیت دوره learning   curve را پشت سر بگذارد، ادامه داد: سال 1396 به‌واسطه وجود این ماشین در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، جهش تولید به میزان بیش از 800 هزار تن نسبت به سال‌های قبل از آن محقق شد. این میزان افزایش تولید امروزه در کشور ما معادل یک کارخانه فولادسازی مستقل است؛ به‌طوری‌که فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا با ظرفیتی نزدیک به این عدد راه‌اندازی شدند و سپس توسعه یافتند.
سلیمی تأکید کرد: ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم همچنان سعی بر به‌روز نگه‌داشتن تجهیزات و کارگاه‌های خود دارد و این ماشین را نیز به مجهزترین و آخرین امکانات و قابلیت‌های روز دنیا مجهز خواهد کرد.
وی از به‌روزرسانی سایر ماشین‌های ریخته‌گری فولاد مبارکه در آینده خبر داد و گفت: با تجربه‌ای که به‌واسطه نصب و بهره‌برداری از این ماشین حاصل شد، مقرر است سایر ماشین‌های ریخته‌گری خصوصا ماشین
شماره 1 در راستای ابر پروژه نورد گرم شماره 2 توسعه یابد و تجهیز شود تا همچنان در تأمین نیاز بازار داخل کشور و صادرات سهم بیشتری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا