اخبارصنعت و معدن

نصب برج تقطیر ساخت داخل نخستین زیست پالایشگاه کشور/ صرفه جویی ارزی بیش 1.5 میلیون یورویی با داخلی سازی برج تقطیر

به گزارش صنعت کار، معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه این مراسم گفت: ظرفیت پالایش این برج روزانه معادل یک میلیون ۶۰۰هزار لیتر مخلوط ورودی اولیه هست که در نهایت به استحصال ۲۰۰هزار لیتر اتانول سوختی و سایر محصولات جانبی می انجامد .

محمد نوری امیری اعلام کرد: تمام عملیات مهندسی طراحی فرایند و ساخت این برج تقطیر با بهره گیری از دانش و توان متخصصان داخلی صورت گرفته به ویژه برای اولین بار در کشور این گونه از سینی های تقطیر که نیازمند ترکیبی از دانش و فناوری در رشته های مختلف هست داخلی سازی شده است.

وی افزود : داخلی سازی این برج از خروج حدود ۱ و نیم میلیون دلار ارز جلوگیری کرده است. همچنین ارزش روز هزینه ساخت برج تقطیر معادل ۲۳۰میلیارد ریال و ۴۰درصد ارزانتر از نمونه خارجی هست .علاوه بر این صرفه جویی ریالی و ارزی دستیابی به توان ساخت داخل سینی های تقطیر و تزریق این هزینه در بین سازندگان داخلی مزیت دیگر داخلی سازی این بخش از زیست پالایشگاه کرمانشاه است.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو با بیان اینکه مجموع ارزش روز سرمایه گذاری انجام شده توسط این سازمان برای احداث نخستین زیست پالایشگاه تولید بیو اتانول کشور در کرمانشاه معادل ۶هزار و پانصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی و سایر منابع است افزود : ۶۶میلیون لیتر تولید سالانه این محصول در زیست پالایشگاه کرمانشاه به صرفه جویی ۶۶میلیون دلاری و تولید سوخت سالمتر در کشور می انجامد.همچنین سالانه ۶۶هزار تن کنجاله تخمیری باقیمانده از تولید الکل سوختی بعنوان محصول جانبی بدست می اید که اکنون بعنوان یک ماده ارزشمند تغذیه دام بصورت وارداتی تامین می شود .

بیواتانول سوختی یک محصول پاک و سازگار با محیط زیست است که به جای افزودنیهای شیمیایی اکتان افزای بنزین برای تولید بنزین با کیفیت و کم الاینده به کار میرود و برای اولین بار در کشور زیست پالایشگاه تولید ان در حال احداث است. وفق برنامه با استمرار همکاری بانکهای ملت و تجارت واحد صنعتی سال آینده به بهره برداری نهایی می رسد.

 

منبع: ایدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا