اخبارصنعت و معدن

افزایش حدود 2.5 برابری ذخیره معدن سرب نخلک

به گزارش صنعت کار، عارف باقری با بیان این مطلب گفت: با توجه به اقدامات مجتمع معدنی سرب نخلک در راستای برنامه ابلاغی اکتشاف از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، توسعه کمی و کیفی امور اکتشاف در این مجتمع اجرایی شد.
وی ادامه داد: با دریافت گواهی کشف در معدن نخلک و انجام عملیات اکتشافی، ذخیره قطعی این معدن از ۴۲۶ هزار تن به یک میلیون و ۵۰ هزار تن افزایش یافت.
افزایش ذخیره تا 6 میلیون تن
مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک با اشاره به برنامه تداوم عملیات اکتشافی در این معدن تصریح کرد: افزایش حجم ذخیره حاصل شده (یک میلیون و 50 هزار تن)، تنها در بخش نخست رونمایی از ذخایر اکتشافی معدن نخلک است و با تکمیل زنجیره اکتشاف، به زودی شاهد افزایش ذخیره ماده معدنی تا حدود ۶ میلیون تن خواهیم بود.
وی افزود: در ابتدای سال ۹۹، برای معدن چاه خربزه – در ۱۱ کیلومتری مجتمع معدنی سرب نخلک – گواهی کشف سرب و روی از مراجع ذیصلاح اقدام شده است.
باقری با اشاره به لزوم توجه به توسعه همگون اکتشاف همزمان با نگاه به تولید و استخراج، گفت: از ابتدای واگذاری راهبری مجتمع سرب نخلک از سال ۹۶ تاکنون، اقدامات مختلفی در حوزه اکتشاف شامل تهیه انواع نقشه های زمین شناسی، توپوگرافی، تکتونیکی و نیز به کار گیری انواع روش های ژئوفیزیکی در عمق، انجام شده است.
وی ادامه داد: انجام ۱۲ هزار متر حفاری مغزه گیری، حفر ۲ هزار متر مکعب ترانشه و استقرار ۶ دستگاه حفاری در محدوده های دارای پتانسیل، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجتمع برای رفع دغدغه تامین ماده اولیه همزمان با افزایش میزان تولید است.
مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک خاطرنشان کرد: اقدامات یاد شده، با استفاده از توان فنی و مهندسی تیم اکتشاف این مجتمع، صورت گرفته است.
مجتمع سرب نخلک در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شرق نایین و ۴۵ کیلومتری شمال شرق انارک در حاشیه کویر مرکزی ایران (در استان اصفهان) واقع شده است.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا