اخبارخودرو

آینده آمریکا در دستان کارگران یقه آبی/ وقتی كانديداها سوار بر آرای خودرو می شوند

به گزارش صنعت کار، ایالت هایی چون میشیگان و اوهایو کانون اصلی فعالیت های صنعت خودرو آمریکا به شمار می رود و به نظر می رسد از آن جا که هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به آرای کارگران این صنعت، جهت پیروزی در این ایالت ها نیازمند هستند، آرای صنعت خودرو نقش تعیین کننده ای برای پیروزی هر نامزد در برخی ایالت ها خواهد داشت.

همزمان با نزدیک شدن به زمان رقابت انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت ها بالا گرفته و در این میان به دلیل تفاوت در سیاست های ترامپ و بایدن در زمینه خودرو و حمل و نقل، خودروسازان با مجموعه ای بسیار متفاوت از ریسک ها و مخاطرات روبرو هستند.
پیش بینی می شود در صورت پیروزی بایدن بلافاصله قوانین و مقررات دوران اوباما برای تولید خودروهای عاری از کربن دوباره اجرایی شود و او نسبت به اصلاح تصمیم دولت ترامپ برای کاهش الزامات مربوط به مصرف سوخت و انتشار گازهای کربنی تا سال 2025 اقدام کند.
در این میان این احتمال وجود دارد که خودروسازان با جریمه های بسیار سنگین تری به دلیل عدم پیروزی از الزامات مربوط به مصرف سوخت مواجه شوند. این در حالیست که دولت ترامپ این جریمه ها را لغو کرده بود تا به گفته فعالان صنعتی باعث صرفه جویی سالانه دست کم یک میلیارد دلاری در هزینه های پیروی از الزامات شود اما فرجام خواهی یک دادگاه فدرال در ماه آگوست این تصمیم دولتی را بازگرداند، با این حال مواضع بایدن در این خصوص منفعت بیشتری برای صنعت خودرو به دنبال خواهد داشت.
در سوی دیگر کاخ سفید در دولت ترامپ در حالی از قبول اعتبارات جدید مالیاتی برای خودروهای برقی خودداری کرده که فروش شاسی بلندهای پرمصرف را تسهیل کرده و در مقابل اعطای مشوق های جدید مالیاتی از جمله اعمال تخفیف برای خرید خودروهای برقی و گسترش محسوس جایگاه های شارژ خودروهای برقی از جمله وعده های بایدن به شمار می رود.
در همین حال شنیده ها حاکی از آن است که در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، خودروسازان باید خود را برای مقررات سخت‌ گیرانه تر در مورد کاهش آلایندگی خودروها آماده کنند. پیش بینی می شود در صورت انتخاب بایدن به سرعت قانون آلایندگی صفر درصدی کربنی در این کشور اجرایی شود که در این صورت خودروسازان در صورت عدم تطبیق خود با جریمه‌های بسیار سنگینی مواجه خواهند شد.
چند روز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا، گروه تجاری نماینده خودروسازان بزرگ در واشنگتن از وی خواسته بودند تا در خصوص استانداردهای بهره وری سوخت که توسط دولت اوباما پیشنهاد داده شده بود و مورد حمایت کالیفرنیا و چند ایالت دیگر قرار داشت بازنگری کند.
اما در حال حاضر بین خودروسازان در این خصوص اختلاف وجود دارد و گروه ها و اتحادیه های زیست محیطی خواهان اعمال قوانین و مقررات شدیدتر و بارزتری در تعیین سیاست های خودرو هستند.
از آن جا که ایالت کالیفرنیا به دنبال ممنوعیت استفاده از خودروهای مسافری سوخت بنزینی تا سال 2035 است، ترامپ به دنبال سوء استفاده از نگرانی های عمومی پیرامون خودروهای برقی است و به اشتباه مدعی شده که بایدن از طرح ممنوعیت خودروهای سوخت بنزینی حمایت می کند حال باید در انتظار انتخابات دوروز آینده باقی ماند تا دید یقه آبی ها چه سرنوشتی برای صنعت خودرو این کشور رقم خواهند زد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا