اخباربرترصنعت و معدن

اعلام نیازهای فناورانه ایمیدرو در 4 حوزه /امضای 221 قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها

به گزارش صنعت کار، خداداد غریب پور در جلسه “جلسه پایش تفاهم نامه های ایمیدرو با مراکز علمی” که با حضور جمعی از روسا و نمایندگان دانشگاه های برتر برگزار شد، افزود: توسعه معادن کوچک مقیاس یک از رویکردهای ایمیدرو است که در این زمینه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی(شرکت تابعه ایمیدرو) آماده همکاری با دانشگاه ها در پیشبرد اهداف این بخش است.
وی افزود: استراتژی دیگر این سازمان رونق حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است. بخشی که ظرفیت های آن سال ها مغفول واقع شده و با برنامه ریزی های ایمیدرو، در مسیر توسعه قرار گرفته است.
غریب پور ادامه داد: در این بخش به هر میزان که دانشگاه ها در مقاطع دکتری و ارشد پایان نامه با موضوعات مورد توجه ایمیدرو ارایه کنند، تامین مالی آن را به عهده خواهیم گرفت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد سوم ایمیدرو، توسعه استخراج و اکتشافات در عمق است که در این بخش حمایت از ایده های دانشگاه ها را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه “دانش فنی” از دیگر رویکردهای ایمیدرو محسوب می شود، اظهار داشت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی بر روی زنجیره فولاد فعالیت های مطالعاتی دارد و اگر سایر دانشگاه ها در سایر زنجیره های ارزش همچون صنعت مس آماده همکاری هستند، می توانند برنامه های خود را اعلام کنند.

امضای 221 قرارداد
رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ایمیدرو 221 قرارداد به ارزش 88 میلیارد تومان در سال 98 و شش ماهه امسال با دانشگاه ها و مراکز علمی داشته است.
وی با اشاره به پیشتازان معدن و صنایع معدنی در همکاری با دانشگاها گفت: شرکت فولاد مبارکه (30 میلیارد تومان)، ایمیدرو (16.7 میلیارد تومان)، فولاد خراسان و گل گهر از جمله پیشتازان معدن و صنایع معددنی از لحاظ ارزش قراردادها در همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر به لحاظ تعداد قرارداد نیز شرکت مبارکه، ایمیدرو، گل گهر در جایگاه های اول تا سوم قرار دارند.

اقدامات برجسته در همکاری با دانشگاه ها
غریب پور با اشاره به برجسته ترین همکاری ها بین ایمیدرو و دانشگاه ها، گفت: طرح توسعه توانمندی های فنی و مهندسی ایمیدرو در حوزه معدن و صنایع معدنی توسط دانشگاه تهران تهیه شده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: خروجی این طرح پیوست فناوری بخش معدن و صنایع معدنی است که بر اساس آن فهرست فناوری های اولویت دار ین حوزه به ستاد اقتصاد مقاومتی ارایه می شود.
وی گفت: این برنامه ریزی، چشم انداز آتی در زمینه فناوری حوزه معدن و صنایع معدنی را مشخص خواهد کرد.
غریب پور افزود: رونمایی از شبیه ساز رانندگی دامپتراک توسط دانشگاه خواجه نصیر، راه اندازی کافه معدن در دانشگاه امیرکبیر، ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه تهران با حمایت شرکت مبارکه، راه اندازی مرکز هوشمندی و رصد خانه فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی شریف، از مهم ترین اقداماتی به شمار می رود که در راستای پیوند دانشگاه ها با بخش معدن و صنایع معدنی انجام شده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: حس تعلق به دانش بومی در کشور تقویت شده است و بدیهی است در شرایط کنونی، سرنوشت مهتوم کشور، اتکا به توان داخلی است.
وی عنوان کرد: دفتر بومی سازی ایمیدرو نیازهای فناورانه ایمیدرو را احصا و ارایه جامعی به دانشگاه ها خواهد کرد.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا