اخبارخودرو

استارتاپ‌ها با توجه به طرح مجلس در صنعت خودرو به میدان بیایند

به گزارش صنعت کار، حجت الله فیروزی روز دوشنبه در رویداد جذب سرمایه در حوزه خودرو از رویدادهای مجازی” دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی” افزود: در کشور ما کسب و کارهای جدید یا استارتاپ ها جای خود را در جامعه باز کرده اند. با توجه به فناوری های نوینی که شاهد آن هستیم این فضا برای کسب و کار روز به روز بیشتر فراهم می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر استارتاپ های خوبی در حوزه خودرو در کشور فعال شده اند که می توانند خدمات خوبی به بازار و استفاده کنندگان خودرو ارایه کنند. بازار خودرو یک بازار گسترده ای است که از ماده اولیه تولید قطعه تا خدمات پس از فروش این زنجیره امتداد پیدا می کند و هر کدام از این حلقه های زنجیره می تواند شروعی برای کسب و کار نوپا باشد.

فیروزی ادامه داد: فعالیت در زمینه خودرو طیف بزرگی از افراد را در بر می گیرد که این افراد می توانند از استارتاپ ها برای معرفی خدمات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در جهان در زمینه خودرو بازار بزرگی داریم و کشور ما نیز در حال جهانی شدن است، گفت: نگاهی که مجلس یازدهم در حوزه خودرو دارد در قالب طرحی در حال آماده سازی است و امید است این طرح نوید بخش فعالیت روشن حوزه خودرو سازی در کشور باشد.

فیروزی یادآور شد: در این طرح علاوه بر خودروسازهای فعلی، نگاه مشتری مداری و داخلی سازی و نیز نگاه به محصولات داخلی در عین رقابت با محصولات خارجی دیده شده است و صفحه روشنی در حوزه خودرو باز کرده و نوید بخش آینده روشن صنعت خودرو خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین طرح دیگری در این کمیسیون با عنوان طرح حمایت از دانش بنیان ها مطرح است که در آن استارتاپ ها و به نوعی شرکت های نوپا در نظر گرفته شده و در آن طرح نیز حمایت های خوبی از استارتاپ ها خواهد شد.

در این رویداد جذب سرمایه در حوزه خودرو ۵ استارتاپ حوزه خودرو شامل بازار خودرو، تاکسی برد، چارچرخ، ماشینو، اینو باس، فعالیت خود را به سرمایه گذاران معرفی کردند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا