اخباربرترصنعت و معدن

فرمان ترامپ برای حمایت از نفت و گاز شیل

به گزارش صنعت کار، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: همین الان فرمانی را برای حمایت از فرکینگ و صنعت نفت و گاز امضا کردم. این به معنای مشاغل، هزینه پایین انرژی و تداوم استقلال انرژی آمریکایی است. جوی خواب آلود فرکینگ را ممنوع خواهد کرد و مشاغل انرژی آمریکایی را نابود می کند. بایدن چیزی نمی داند.

منظور رئیسجمهور آمریکا نامه ای با عنوان “یادداشت حمایت از مشاغل، فرصتهای اقتصادی و امنیت ملی برای همه آمریکایی ها” بود که در آن ترامپ وزیر انرژی آمریکا را مامور کرد گزارشی درباره تاثیر اقتصادی ممنوعیت یا محدودیت قابل ملاحظه استفاده از تکنیک شکاف هیدرولیکی و سایر فناوریها آماده کند.

ترامپ اعلام کرد این گزارش باید در مدت ۷۰ روز از زمان امضای این فرمان آماده شود. رئیس جمهور آمریکا رقیب دموکرات خود را بابت برنامه های انرژی که در صورت به قدرت رسیدن پیاده خواهد کرد، به باد انتقاد گرفته است. وی جو بایدن را متهم کرده که به دنبال نابودی صنعت نفت آمریکاست و در سخنرانی انتخاباتی در پنسیلوانیا که یکی از ایالتهای کلیدی در انتخابات به شمار می رود و صنعت انرژی سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی آن دارد، انتقادهای بیشتری را علیه وی مطرح کرد.

از سوی دیگر، جو بایدن منکر این شده که به دنبال ممنوع کردن کلی فرکینگ است و اعلام کرده که تنها خواهان محدود شدن آن در زمینهای فدرال بوده و روی حذف یارانه های فدرال برای صنعت نفت و گاز متمرکز شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مسئله انرژی در برنامه های تبلیغاتی ترامپ و بایدن، موضوع ظریفی بوده است. اگرچه نظرسنجیها نشان می دهد که اکثر مردم آمریکا نگران تغییرات جوی هستند اما ایالتهای دموکراتی وجود دارند که برای امرار معاش به تولید نفت و گاز وابسته هستند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا