اخبارتاپصنعت و معدن

وزیر صمت فردا پنجشنبه به کرمان سفر می‌کند/ رفع مشکلات فعالان اقتصادی کرمان با حضور رزم‌حسینی

به گزارش صنعت کار، محمدرضا پورابراهیمی، در تشریح سفر وزیر صنعت به کرمان هدف از برگزاری این نشست مشترک را بررسی آخرین اقدامات وزارت صمت در زمینه موضوعات ملی و استانی عنوان و تصریح کرد: یکی از محورهای مهم این موضوعات بررسی آخرین اقدامات توافقات اخیر بین مجلس و دولت در زمینه وضعیت صادرات کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: با توجه به توافقات انجام شده بین کمیسیون اقتصادی و وزارت صمت در آخرین نشست مشترک در مجلس شورای اسلامی، قرار است آخرین وضعیت اقدامات در مورد موضوعات مربوط به تسهیل و رفع محدودیت‌های بانک مرکزی در حوزه صادرات غیرنفتی در زمینه پیمان‌سپاری ارزی و محدودیت‌های ناشی از کارت‌های بازرگانی کشور در حوزه ملی و استانی مورد بررسی قرار گیرد و عملیاتی و رفع شود.

وی ادامه داد: این مشکلات در نشست مشترک فعالان اقتصادی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی این استان مورد بررسی و رفع قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی اظهار داشت: یکی از محورهای مهمی که در نشست مشترک فعالان اقتصادی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، مطرح خواهد شد، موضوع کاهش محدودیت‌های ناشی از حوزه صادرات برای فعالان و بازرگانان اقتصادی است که به عبارتی کاهش محدودیت‌های ناشی از صادرات است.

پورابراهیمی گفت: در این نشست آخرین وضعیت صادرات غیرنفتی و اقدامات وزارت صمت بر اساس توافقات انجام شده بین وزارتخانه و کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: دومین موضوع قابل طرح در نشست مشترک فعالان اقتصادی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نمایندگان و بخش خصوصی، مصوبات اخیر وزارت صمت در پیگیری‌های انجام شده در زمینه آزادسازی معادن حبس‌شده در کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 درصد از ظرفیت معدنی کشور در استان کرمان قرار دارد، تصریح کرد: آخرین اقدامات در حوزه فعال شدن معادن غیرفعال این استان در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: موضوع سوم قابل طرح در نشست مشترک فعالان اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نمایندگان و بخش خصوصی کرمان، مشکلات مربوط به رفع موانع تولید است که محوریت این امر به عهده وزارت صمت قرار دارد.

 پورابراهیمی افزود: همچنین مجموع طرح‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استان کرمان که دچار مشکلاتی شده‌اند و مشکلات آنها در زمینه وزارت صمت است در این نشست مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز یکی از محورهای مهم نشست مشترک فعالان اقتصاد ی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کرمان خواهد بود که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در نخستین سفر وزیر صمت به کرمان شاهد اتفاقات مثبتی برای بخش بازرگانی خارجی و معدن در استان کرمان باشیم و خروجی اقدامات به ظرفیت اقتصادی کشور و این استان کمک کند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا