اخبارصنعت و معدن

آخرین اقدامات دولت برای کاهش قیمت کالاها در بازار از زبان ربیعی

به گزارش صنعت کار، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با تاکید رهبری برای رصد و کنترل قیمت‌ها و برنامه دولت در این زمینه اظهار کرد: خوشبختانه در چند جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت، این موضوع در دستور جلسه بود. بعضی از افزایش قیمت‌ها به دلیل این است که نتوانستیم ارز را به موقع وارد کنیم کالاها دیر وارد کشور شدند و با تمهیدات انجام شده، استفاده از ارز صادراتی و تهاتر، نهاده‌هایی که روی قیمت مرغ و تخم مرغ تاثیر داشت، مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تصمیمی که در مورد گمرک گرفته شد و با ارزهای غیرنیمایی و تمهیدات بانک مرکزی، گشایشی در این زمینه صورت گرفت که بر روی قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

ربیعی تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار هم جلسات خود را پیوسته برگزار می کند و تقسیم کاری هم میان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت صورت گرفته است تا زنجیره توزیع و تولید را یکجا ببریم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: عرضه مرغ و تخم مرغ در بازار سوی جهاد کشاورزی انجام خواهد شد و فکر می کنم در روند تاثیر داشته باشد. با اختیارات داده شده و هماهنگی‌های صورت گرفته بخشی از مشکلات در حال مرتفع شدن است. ۲۵ هزار تن برنج ترخیص شده و ذخیره‌سازی ما وضع مناسبی دارد.

ربیعی ادامه داد: فکر ما الان به میوه و اقلام مربوط به شب عید معطوف است که امیدواریم با تلاش بانک مرکزی برای تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی و با یکپارچگی ورود، عرضه و فروش نهاده‌ها شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی با اشاره به موضوع قاچاق در مرزها، اظهار کرد: در مورد قاچاق گوسفند تصمیماتی گرفته شد. همچنین صادرات تخم مرغ متوقف شده است تا به تعادل قیمت در بازار برسیم.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا