اخبارصنعت و معدن

ظرفیت بالای استان سیستان و بلوچستان در تولید شمش آنتیموان

به گزارش صنعت کار، داود شهرکی در بازدید محمد سرگزی «نماینده مردم سیستان در مجلس» از معدن و کارخانه فرآوری آنتیموان سفیدابه شهرستان نیمروز با بیان این مطلب، افزود: توجه به معادن و صنایع معدنی در استان تولید و تجارت را رونق می دهد که معدن و کارخانه تولید شمش آنتیموان یکی از نمونه ی های موفق و شاخص در استان و کشور، در این ارتباط می باشد .

وی ادامه داد : معدن آنتی موان سفیدآبه در فاصله 300 کیلومتری شمال غرب زاهدان واقع است که بهره بردار و دارنده پروانه بهره برداری این معدن ، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران می باشد .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه افزود : ذخیره قطعی معدن براساس پروانه بهره برداری4500 تن کانسنگ آنتی موان با عیار 37 درصد بر اساس پروانه بهره برداری صادر شده می باشد (باتوجه به گزارش ارزیابی مجدد ذخیره، مبنی بر افزایش ذخیره از 5000 به 25000 تن) و استخراج اسمی سالیانه کانسنگ بر اساس پروانه بهره برداری در زمان راه اندازی معدن و کارخانه برابر با 500 تن کانسنگ است .

شهرکی بیان کرد: 75 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این معدن انجام شده که زمینه اشتغال جهت 25 نفر را فراهم کرده است .

وی ادامه داد : تاریخ افتتاحیه و راه اندازی خط استخراج و کارخانه فرآوری آنتیموان سفید آبه در اردیبهشت ماه 95 می باشد که این کارخانه با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود : همچنین میزان اشتغال ایجاد شده در کارخانه تولید شمش آنتیموان سفیدآبه نیز 50 نفر است.

این مقام مسئول در پایان در خصوص ظرفیت اسمی این کارخانه اعلام داشت : با توجه به استفاده گسترده از آنتی موان و اینکه جزء فلزات استراتژیک محسوب می گردد و با وجود ذخایر کشف شده و در حال کشف آنتی موان با ظرفیت در حد مناسب در سطح استان ، کارخانه فرآوری آنتی موان در مقیاس نیمه صنعتی با ظرفیت ورودی 1.5 تا 4.5 تن کانسنگ و تولید 90 تن تولید شمش آنتی موان در سال ( روزانه 300 کیلوگرم شمش )، در اردیبهشت ماه 95 و در شمال شرق شهرستان زاهدان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به بهره برداری رسید.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا