اخبارصنعت و معدن

افزایش ۵۰۰ میلیون تنی ذخایر مس در سیستان و بلوچستان

به گزارش صنعت کار، داود شهرکی در بازدید محمد سرگزی «نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی» از محدوده اکتشافی مس و عناصر وابسته در منطقه جانجا و معدن و کارخانه تولید شمش آنتی موان، شهرستان نیمروز با بیان این مطلب، افزود: سیستان و بلوچستان در گذشته در زمینه ماده معدنی مس ظرفیتی پایینی داشت ولی هم اکنون می توان ادعا کرد با اکتشافات جدید انجام شده تاکنون در محدوده ی مس جانجا، ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر مس استان افزوده شد که با این ذخیره در رده ی دوم استانهای مس خیز کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: در زمینه اکتشاف این محدوده ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۵۰ هزار متر حفاری تا عمق هزار متر نیز انجام شده است و سرمایه گذاران مختلف برای ایجاد کارخانه فرآوری و ایجاد چرخه صنایع مس اعلام آمادگی نموده اند که اشتغال بسیار خوبی را در شمال استان خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان طلا،مس،آنتیموان،اهن، سیلیس،کرومیت و تیتانیوم را از جمله مواد معدنی شاخص استان عنوان کرد.

شهرکی استراتژی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را در زمینه ی معادن، ایجاد کارخانه فرآوری در کنار معادن اقتصادی با هدف اشتغال افراد بومی همان منطقه اعلام کرد.

گفتنی است که این بازدید میدانی با هدف آشنایی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و توسعه این معادن و محدوده های اکتشافی انجام شد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا