اخبارصنعت و معدن

پیگیری مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

به گزارش صنعت کار، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در این خصوص بیان کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت عزمی جدی برای حمایت از تولید داخلی کشور دارد.

میثم زالی همچنین تصریح کرد: با تمام توان در رفع مشکلات، حامی شرکت و پرسنل گروه ملی صنعتی فولاد خواهد بود و خود را از بدنه این شرکت جدا نمی‌داند.

وی در ادامه افزود: در جهت حمایت تولید داخلی با تمام توان تا حصول نتیجه مطلوب در کنار این شرکت و پرسنل آن خواهیم بود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به بازدید خود از خطوط تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز اضافه کرد: بازدید انجام شده با حضور مدیران ارشد این شرکت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان انجام شد و از نزدیک موانع و مشکلات پیش‌ روی گروه ملی صنعتی فولاد ایران مورد بررسی قرار گرفت.

زالی بیان‌داشت: این شرکت برنامه‌های تولیدی قابل توجهی در دستور کار دارد که باید زمینه تحقق آنها با همکاری‌ بین بخشی فراهم شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به تاکید مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی‌ دولت در راستای حمایت از تولید داخلی کشور اشاره ‌کرد و گفت: برهمین اساس با تمام توان، رفع مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد در دستور کار قرار گرفته است تا علاوه بر حفظ اشتغال موجود، جهش تولید در این شرکت محقق شود.

زالی گروه ملی صنعتی فولاد ایران را یکی از اولین بنگاه‌های صنعتی کشور دانست که به دلیل تنوع تولید محصولات فولادی جایگاه ویژه‌ای در مارکتینگ فولاد کشور دارد و بیان ‌داشت: در بررسی‌های صورت گرفته، انتظار مدیران این شرکت از وزارت صمت، تسهیل در فرآیند تهیه مواد اولیه خطوط تولید و صدور کارت بازرگانی بنگاه اقتصادی اعلام شده است.

وی تصریح‌ کرد: این وزارتخانه به ‌منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تداوم تولید با کیفیت در گروه ملی، تلاش خواهد کرد تا تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید این کارخانه محقق شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور یادآورشد: صدور کارت بازرگانی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا زمینه صادرات محصولات تولیدی گروه ملی فراهم گردد.

گروه صنعتی فولاد ایران با ظرفیت سالیانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده‌های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولاد بخش عمده‌ای از نیاز صنایع فلزی کشور را تامین و تولید می‌کند.

گفتنی است؛ میثم زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و هیئت همراه، به‌اتفاق معاونین و جمعی از مدیران ارشد شرکت، از کارخانه‌های نورد کوثر، لوله‌سازی و نورد میلگرد و مفتول بازدید کرد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا