اخبارصنعت و معدن

بهره‌برداری از فاز نخست مگاپروژه انتقال آب از خلیج فارس با حضور رئیس جمهور و وزیر صمت

به گزارش صنعت کار، سعدمحمدی با بیان این‌که با تأمین مالی به‌موقع، مناسب و سریع؛ مدول اول آب‌شیرین‌کن در بندرعباس با ظرفیت تولید 200 هزار مترمکعب آب‌نمک زدایی شده راه‌اندازی شد، افزود: با تکیه بر توان داخلی هم‌اکنون شاهد رسیدن آب تولیدی آب‌شیرین‌کن به منطقه گل گهر سیرجان هستیم.
سعد محمدی تصریح کرد: کلیه هزینه‌های پروژه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال از سوی شرکت مس، چادر ملو و گل گهر تأمین مالی شده است.
مدیرعامل شرکت مس گفت: با توجه به وجود ذخایر بزرگ معدنی مس در استان‌ کرمان که نتایج اکتشافی جدید تأییدکننده این موضوع است با انتقال آب خلیج فارس عملاً یکی از موانع گسترش تولید که کمبود منابع آبی در این استان‌ می‌باشد، برطرف شده و زمینه هر چه بیشتر توسعه، اشتغال‌زایی و جهش تولید را فراهم خواهد آورد.
سعدمحمدی تأکید کرد: این پروژه عملاً مصداق واقعی خودباوری ملی و شعار «ما می‌توانیم» است. طراحی، اجرا و راه‌اندازی آن به‌صورت صد در صد در داخل به کمک کارشناسان و متخصصین داخلی در دوره‌ای که کشورمان در معرض سخت‌ترین موانع اقتصادی بین‌المللی قرار داشت، انجام شد.
گفتنی است، شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه شرکت سنگ‌آهن گل گهر و شرکت معدنی چادرملو به‌منظور تأمین آب مورد نیاز طرح‌های توسعه خود اجرای طرح نمک‌زدایی، انتقال و توزیع حدود 132 میلیون مترمکعب آب در سال از خلیج فارس را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از این میزان 40 میلیون متر مکعب سهمیه شرکت ملی صنایع مس ایران است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا