اخبارصنعت و معدن

انتقال 1.5 میلیون متر مکعب آب خلیج فارس برای مصارف صنعتی و شرب

به گزارش صنعت کار، یاری، مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس در مراسم افتتاح فاز نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری، اظهار کرد: این طرح با حمایت دولت تدبیر و امید، وزارت صمت و سرمایه گذاری سه شرکت گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تصفیه 1.5 میلیون متر مکعب آب در روز از خلیج فارس به مناطق مرکزی کشور برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب اجرا شده است.

به گفته یاری،  فاز نخست این طرح با هدف نهایی تصفیه 600 هزار متر مکعب در روز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این طرح بزرگ‌ترین پروژه انتقال آب در خاورمیانه ایران از طریق شیرین‌‎سازی آب دریا خواهد بود.طرح انتقال آب خلیج فارس در سه محور شیرین‌سازی، لوله‌گذاری و خط انتقال و تامین برق، نهایتا 70 پروژه کوچک به اجرا درآمد.

به گزارش صنعت کار، قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول 305 کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان 360 کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو 150 کیلومتر خواهد بود.

در بخش تاسیسات آب شیرین کن در فاز نخست به مقدار 180 میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت تولید آن سالانه 650 میلیون متر مکعب خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا