اخباربرترصنعت و معدن

آشتی صنعت و طبیعت با انتقال آب خلیج فارس

به گزارش صنعت کار، خدادادغریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم بهره برداری از فاز نخست انتقال آب از خلیج فارس به مناطق کویری اظهار کرد: صنایع معدنی در بخش فولاد، مس، آلومینیوم و… در سال جاری شاهد جهش تولید بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این طرح  آشتی صنعت و طبیعت است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه بیان کرد: فاز اول طرح، انتقال آب خلیج فارس را به ارتفاع یک هزار و 800 متر در گل‌گهر سیرجان، دو هزار و 700 متر مس کرمان و یک هزار و 100 متر معادن چادرملو خواهد رساند.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با افتتاح طرح انتقال آب خلیج فارس، صنایع معدنی فصل جدیدی از تامین زیرساخت را رقم زدند.

غریب پور اضافه کرد: صنایع معدنی در کنار مردم در حفاظت از آب شرب و حفاظت از آب‌های زیرمینی هستند.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو،  200 پیمانکار بومی در پروژه فعالیت می‌کردند و بومی‌سازی را در این پروژه رقم زدند.

وی افزود: طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایعی منتقل می‌شود که 42 درصد از کنسانتره سنگ‌آهن کشور و 80 درصد کاتد را تامین می‌کنند.

به گزارش صنعت کار، قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول 305 کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان 360 کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو 150 کیلومتر خواهد بود.

در بخش تاسیسات آب شیرین کن در فاز نخست به مقدار 180 میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت تولید آن سالانه 650 میلیون متر مکعب خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا