اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تحقق شعار «ما می توانیم» در پروژه انتقال آب خلیج فارس

به گزارش صنعت کار، علیرضا رزم حسینی وزير صمت در مراسم بهره برداری از فاز نخست خط انتقال آب از خلیج فارس به مناطق کویری اظهار کرد: امروز روز تاريخی و مباركى براى ملت ايران است. پروژه انتقال آب خلیج فارس نادر است كه در خاورميانه اجرا شده است.

وی ادامه داد: امروز نسل ما در عصر جمهورى اسلامى بزرگترين انتقال آب از خليج فارس به فلات مركزی را اجرا كرده كه میراثی براى آيندگان باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: شعار ما می توانيم به طور كامل در اين پروژه محقق شد. روزهاى ابتدايی برخى افراد نااميد بودند اما امروز مفتخر هستيم كه اين پروژه بدون يك ريال از بودجه دولت اجرا شده است.

وزیر صمت بیان کرد: صنايع كشور براى بقاى خود و مردم حاضر به سرمايه گذارى شدند. ١٩٤ شركت از ١٥ استان در اجراى اين پروژه حضور داشتند و روزانه ٨ هزار نفر در آن مشغول بكار بودند.

وی تصریح کرد: اين پروژه آب پايدار براى صنايع و شرب ايجاد كرده است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، اجراى اين پروژه به حفظ ذخاير آب هاى زيرزمينى كمك می كند.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به مشارکت انجام شده در این پروژه، اظهار کرد: همكارى منسجم بين بخش هاى مختلف دولت، مديران منطقه اى و محلى و نمايندگان مجلس از نكات مهم اجراى اين پروژه است. ايده اجراى اين پروژه از پايين دست به دولت مطرح شد.

وی ادامه داد:  اين پروژه توسط مديران شجاع اجرا شد. آنها ريسك حساب شده اى را اجرايي كردند. بايد از مديران وقت گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو تشكر كرد.

رزم حسینی بیان کرد: وزارت صنعت معتقد است كشور را بايد با شركت هاى توسعه اى ساخت. اين آب براى همه صنايع به صرفه خواهد بود. وزارت نيرو بايد مشوق اين كار باشد.

وزیر صمت در ادامه اضافه کرد: انتقال آب از چابهار به سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي و رضوى نمونه اى ديگر برگرفته از اين طرح است كه خوشبختانه اقدامات آن اجرا شده است.

به گزارش صنعت کار، قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول 305 کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان 360 کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو 150 کیلومتر خواهد بود.

در بخش تاسیسات آب شیرین کن در فاز نخست به مقدار 180 میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت تولید آن سالانه 650 میلیون متر مکعب خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا