اخبارصنعت و معدن

ریشه کنی فقر و نابرابری با ورود شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی/افزایش ورود مواد اولیه و کالاهای اساسی و تنظیم بازار با سیاستهای جدید صادراتی

به گزارش صنعت کار، علیرضا رزم حسینی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: عدم توسعه متوازن و توزیع ناعادلانه ثروت، سبب فقر و محرومیت در جامعه شده است که مدل ورود شرکت‌های بزرگ و پرتوان حوزه صنعت و معدن به بخش مسئولیت های اجتماعی این شکاف را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به پیاده سازی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان پایلوت در استان خراسان رضوی، گفت: در این مدل، مثلثی متشکل از نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با نظارت ائمه جمعه در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی بوجود آمد که امیدواریم این چنین مدلی در استان‌های دیگر با اهتمام استانداران، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شکل بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی باید شکل بگیرد، ضابطه مند شود تا بتواند پایدار و مستمر به امر توسعه کمک نماید.

رزم حسینی با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم و این شرایط نیازمند اتخاذ تصمیماتی مقتضی می باشد، اضافه کرد: به عنوان نمونه سیاست‌های جدید صادراتی اعم از آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی در این شرایط به افزایش ورود مواد اولیه و کالاهای اساسی و کاهش قیمت‌ها در بازار کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات در وزارت صمت با مشورت تشکل ها، نمایندگان مجلس و دولت گرفته می‌شود، تصریح کرد: تفویض اختیارات به استانها و موضوع حذف گلوگاه‌های رانت و امضاهای طلایی را هرچند که هزینه بر است اما با قدرت و شجاعت دنبال می کنیم.

گفتنی است در این مراسم نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فعالان حوزه اقتصادی، انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه ها به بیان مهمترین نقطه نظرات خود پرداختند.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا