اخباربانک و بیمه

افت ۲۸ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش صنعت کار، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۳۶۰ واحد کاهش به ۳۷۱ هزار و ۵۲۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۲۰۱ واحد افت به ۲۴۳ هزار و ۳۳۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۴ هزار و ۶۵۱ واحد و شاخص بازار دوم ۴۰ هزار و ۲۷۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ایران خودرو (خودرو) با ۵۵۵ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۷۱ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۶۰ واحد، کارت اعتباری ایران کیش (رکیش) با ۳۶ واحد، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه) با ۳۰ واحد، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۳۰ واحد، صنعتی آما (فاما) با ۲۵ واحد، سیمان اصفهان (سصفها)، رینگ سازی مشهد (خرینگ) و معدنی دماوند (کدما) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۵۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۹۰۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۲۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۵۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۰۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۰۵ واحد، سرمایه ذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۱ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۶۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۲۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۰۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۶۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۷۱۹ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۱۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، سایپا، بانک صادرات ایران، بانک ملت، سرمایه گذاری سیمان تامین، تامین سرمایه امین و لیزینگ پارسیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۳۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۸۹۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۶۸ میلیون و ۹۳۱ هزار برگه سهم به ارزش ۳۸ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، بیمه تجارت نو (بنو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،  شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این گفته بود،  بازار بورس بازاری باریسک است؛ سرمایه گذار نخست باید با مطالعه وارد شود، ضمن اینکه باید آموزش ببیند و بعد معامله انجام دهد.

وی تصریح کرد: هیچ ضمانتی در این بازار وجود ندارد، گاهی بورس کاهشی است و مواقعی افزایشی؛ اما دولت هم وظیفه دارد زمینه را برای پذیرش فراهم کند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا