اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

غریب پور: افزایش بهره وری راهی برای توسعه پایدار کشور

به گزارش صنعت کار، خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم اظهار کرد: جشنواره فرآیند گونه است و پس از آن روند ارزیابی مجدد بررسی می شود.

وی ادامه داد: اینکه شرکت ها درخواست می کنند و رو دررو جلسه دارند یک کار ارزشمند است و نتیجه خوب این اتفاق محسوب می شود.

غریب پور تصریح کرد: همچنین شرکت های موفق در یک فرآیند 3 الی 4  ساله خود را به تندیس رسانده اند یعنی این کار سیستم مند است. از سویی دیگر این کار مبتنی بر آموزش بوده و به یک ارزیابی با کیفیت منتهی می شود.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، خوشبختانه شرکت ها 86 درصد از فرآیند ارزیابی رضایت دارند اما باید این عدد را به 100 درصد رساند. باید بازخوردهای ارسالی از سوی شرکت ها دریافت تا فرآیند ما اصلاح شود.

وی درباره روند حضور شرکت ها در ارزیابی بهره وری، بیان کرد: شرکت کننده ها سال به سال افزایش یافته البته امسال کمی به دلیل کرونا تعداد آنها کاهش داشته اما به طور کلی روند حضور شرکت ها افزایشی است.

غریب پور بیان کرد: 25 درصد ارزیابی به دلیل شیوع کرونا آنلاین انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در ادامه بیان کرد: ما در کشور هیچ راه بسته ای نداریم، اما باید کارها مداوم اجرا شود. زمانی کشور پیشرفت می کند که توسعه و پیشرفت مداوم انجام شود. در ایمیدرو این فرآیند تعریف شده و شرکت های موفق شرکت هایی هستند که   سال در این موضوع کار کرده اند.

غریب پور افزود: البته خواهش بنده این است که تکنیک های ارزیابی ما نیز به روز و مطابق با دانش جهانی باشد. خوشبختانه امسال سازمان ملی بهره روری تمام استانداردهای ما برای این جایزه را پذیرفته است.

وی تصریح کرد: برای بهره وری یک کنسرسیوم با دانشگاه تهران و تربیت مدرس تعریف کرده ایم اما خواهش دارم برخی از پروژه های تحقیقاتی ما از دل همین روند ارزیابی مشخص شود. همچنین خوب است رصد خانه دانشگاه شریف برروی مدل های بهره وری دنیا کار تحقیقاتی انجام دهد.

به گفته غریب پور، کشور با توسعه پایدار و افزایش بهره وری پیشرفت می کند. باید ارزش افزوده را افزایش دهیم و لازمه آن افزایش بهره وری است. با افزایش بهره وری قدرت رقابت نیز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: ما امسال و سال قبل 219 پروژه تحقیقاتی داشتیم اما این پروژه ها باید فرآیند محور باشد.

 

در پایان این مراسم از شرکت های منتخب تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا