اخبارصنعت و معدن

احیاء ۸۱۹ واحد صنعتی و ایجاد ۲۷ هزار شغل در سال جاری با همکاری ویژه قوه قضائیه

به گزارش صنعت کار، اصغر مصاحب در گفت ‌و گو با خبرنگاران درباره راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: طبق برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس شناسایی که از واحد‌های غیرفعال در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت گرفته، راه‌اندازی مجدد یک هزار و ۵۰۰ واحد تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تعداد واحد‌های غیرفعال یک دهه گذشته در سطح کشور را ۹ هزار واحد عنوان کرد و افزود: بخشی از این واحد‌ها به دلایل مختلف امکان برگشت به چرخه تولید را نداشتند که با حذف آن‌ها حدود هشت هزار واحد تولیدی در سطح کشور شناسایی و هدف ‌گذاری شده است و این سازمان تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف مانند کلینیک‌های مشاوره و عارضه یابی، نسبت به راه‌اندازی دوباره این واحد‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: علی‌رغم این‌که در برنامه برای یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی هدف گذاری شده است، اما در آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مقرر شد در صورت توان این تعداد را به ۲ هزار واحد برسانیم.

به گفته مصاحب، تا امروز تعداد ۸۱۹ واحد فعالیت خود را از سر گرفته و به چرخه تولید برگشته است که باعث ایجاد اشتغال برای ۲۷ هزار نفر شده است.

وی مهم‌ترین دلایل غیرفعال شدن این واحدها را تأمین منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سعی کرده‌ایم با شناسایی موانعی که باعث تعطیلی این واحدها شده است، آن‌ها را مرتفع کنیم. به‌عنوان مثال، با بهره‌مندی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از مدیریت زنجیره تأمین، پذیرش واحدها در فرابورس و معرفی آن‌ها برای استفاده از تسهیلات، نیاز مالی آن‌ها را برطرف می‌کنیم.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توسعه بازار محصولات را یکی دیگر از اقدامات این سازمان در حمایت و راه اندازی واحد‌های صنعتی غیرفعال عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه درخصوص توسعه بازار محصولات تولیدی، وضعیت بازار داخلی خوب است، اما در بازار‌های بین‌المللی علی‌رغم عملکرد خوب صنایع کوچک و متوسط در حوزه صادرات، اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم؛ البته این سازمان تلاش کرده است تا با تشکیل کنسرسیوم و شرکت‌های مدیریت صادرات، زمینه را برای فعالیت بیشتر در بازار‌های جهانی فراهم نماید.

به گفته مصاحب، مشکلات بازسازی و نوسازی تجهیزات، تأمین ماشین ‌آلات، اختلاف بین شرکاء و مسائل مالیاتی و حقوقی از دیگر دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت و کمک‌های قوه قضائیه در راه ‌اندازی دوباره واحدهای صنعتی غیرفعال تصریح کرد: مشارکت ویژه قوه قضائیه هم در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هم صدور بخشنامه‌های مربوط به عدم تعطیلی واحدهای بدهکار بسیار راهگشا بوده است و امیدواریم با تعاملی که بین قوای سه‌گانه کشور به‌وجود می‌آید، بتوانیم به تولید کشور کمک کنیم.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که رشد اقتصادی منوط به رشد تولید است، به حمایت دستگاه‌های اجرایی، پشتیبانی قوه قضائیه و همراهی مجلس شورای اسلامی اشاره و نسبت به ایجاد تغییرات مثبت در زمینه تولید و رشد اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا