اخبارصنعت و معدن

طلا گران‌تر شد

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۵۶ دلار و ۵۷ سنت رسید. بهای معاملات طلا روز جمعه تا مرز ۱۹۶۰ دلار و ۱۳ سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت از ۱۷ سپتامبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۹۵۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور، چشم انداز اقدامات محرک مالی بیشتر از قیمت طلا پشتیبانی کرده و دلار را پایین برده است. شاخص دلار روز دوشنبه به پایینترین حد در ۱۰ هفته اخیر نزول کرد. این می تواند سرآغاز روند صعودی طلا باشد.

آرای الکترال جو بایدن، نامزد دموکرات از سقف ۲۷۰ رای لازم برای پیروزی در انتخابات عبور کرد. به نظر می رسد جمهوریخواهان کنترل سنا را حفظ می کنند با این حال ترکیب نهایی تا زمان رای گیری ژانویه در جورجیا مشخص نخواهد شد.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ، دو دستگی در سنا به معنای آن خواهد بود که تصویب برنامه محرک مالی دشوار می شود. بنابراین احتمال اندکی تردید وجود دارد. اما از سوی دیگر احتمال این وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا به اقدامات محرک مالی بیشتری بپردازد. با وضعیت اقتصادی فعلی که تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است، سرمایه گذاران پایین ماندن نرخهای بهره و دلار ضعیفتر را پیش بینی می کنند و این امر به عملکرد نسبتا بهتر طلا کمک می کند.

چاپ بی سابقه پول و نرخهای بهره اندک در سطح جهانی، طلا را در مسیر بزرگترین رشد قیمت سالانه در یک دهه گذشته قرار داده است.

طبق آمار رویترز، موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا روز یکشنبه از مرز ۵۰ میلیون نفر عبور کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا اکنون که مقاومت در سطح ۱۹۵۱ دلار را شکسته است، ممکن است تا سطح ۱۹۷۵ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، در ۸۹۹ دلار و ۴۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۴۷۹ دلار و ۸۱ سنت ایستاد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا