اخبارنفت و پتروشیمی

تولید روزانه گاز در پارس جنوبی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید/تحریم‌های دولت ترامپ کینه جویانه است

به گزارش صنعت کار، بیژن زنگه وزیر نفت در آیین افتتاح طرح‌های گازرسانی استان فارس گفت:استان فارس جزء دومین استان گازی در کشور است و در این استان میدان‌های گازی بزرگی داریم قرار است تا سا ۱۴۲۰ میدان‌های گازی در این استان توسعه یابند.

او ادامه داد: در استان فارس تا ۳ سال گذشته از نظر گازرسانی عقب بودیم که خوشبختانه امروز به نقطه مطلوبی رسیده ایم؛ در حال حاضر ۸۶ درصد روستا‌های کشور گازرسانی شده اند و تا سال آینده ۹۵ درصد روستاهای کشور به شبکه گاررسانی متصل می شوند.

وزیر نفت بیان کرد:مسئله گازرسانی به صنایع جزء موارد در اولویت است، زیرا به تولید و اشتغال مردم مرتبط می‌شود و باید موضوع گازرسانی به صنایع مورد توجه قرار گیرد.

زنگنه گفت:در گذشته میزان گاز روزانه تولیدی در پارس جنوبی ۲۸۶ میلیون متر مکعب بود که امروز به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

او افزود:من همیشه گازرسانی را به عنوان یک کار مدیریتی موفق بین همه قوای نظام می‌بینم. در این کار همه راضی‌اند و سود بردند؛ هیچ‌کس ضرر نکرد. مردم راضی‌اند، چون به سوخت مطمئن و ارزان دست پیدا کردند.پیمانکاران راضی‌اند، چون حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان کار به آن‌ها تزریق کردیم که اگر نمی‌کردیم همه بی‌کار می‌شدند. ده‌ها هزار اشتغال مستقیم در حین اجرای این کار ایجاد شد.

زنگنه تصریح کرد: ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان فارس هم‌اکنون از نعمت گاز بهره‌مند هستند و شهریور ۱۴۰۰ مجموع جمعیت برخوردار شهری و روستایی این استان به ۹۸ درصد می‌رسد. از این رو استفاده از واژه “پویش سبز” برای استان فارس صحیح است.

او افزود:گازرسانی در کشور به برکت توسعه پارس جنوبی به سرانجام رسیده است به طوری که هم‌اکنون به رکود قابل توجه ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد ۱۰۰۰ مترمکعب گاز در کشور رسیده‌ایم.

وزیر نفت تصریح کرد:مجموعه دولت، پیمانکاران، صنایع، محیط زیست همه و همه از گازرسانی راضی هستند و ریالی از بودجه دولت برای گازرسانی هزینه نشده است و این بدان معناست که سیاستگذاری درستی در این زمینه انجام و همه از آن منتفع شده‌اند.

زنگنه گفت:در کنار همه این اتفاق‌های خوب، درخواست می‌شود در مصرف گاز صرفه‌جویی شود تا جمعیت بیشتری از نعمت گاز برخوردار شوند. هم‌اکنون اجرای روش‌های تشویقی را در این زمینه شروع کردیم.

وزیر نفت در پایان در خصوص تحریم ها‌ی ظالمانه غرب گفت: تا زمانی‌که تحریم برداشته نشود مانند گذشته در موضوع تحریم در سکوت خبری هستم. در روزهای آخر دولت آقای ترامپ تعدادی از مدیران نفتی را به بهانه حمایت از تروریسم تحریم کردند. باید بگویم ما قربانی تروریسم هستیم و مدافع تروریسم نیستم. این تحریم‌ها نوعی انتقام و کینه‌جویی است، وگرنه تاثیری ندارند؛ ما از تحریم نمی‌ترسیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا