اخبارنفت و پتروشیمی

نواک از وزارت انرژی روسیه می‌رود

به گزارش صنعت کار، رسانه های روسی کومرسانت و آر بی سی گزارش کردند این تغییر و تحول که قرار است اواخر دوشنبه اعلام شود، شامل برکناری یوگنی دیتریش، وزیر حمل و نقل، ولادیمیر یاکوشف، وزیر ساخت و ساز و دیمیتری کوبیل کین، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست است.

نواک ۴۹ ساله از سال ۲۰۱۲ به عنوان وزیر انرژی روسیه فعالیت کرده و هدایت مذاکرات این کشور با اوپک را برعهده داشته و نقش مهمی در رسیدن به توافق جهانی کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۶ ایفا کرد. وی همچنین بر اصلاحات مالیات صنعت نفت روسیه که برای پایداری تولید نفت در این کشور ضروری شمرده شده، نظارت داشته است. نواک پیش از حضور در وزارت انرژی، به مدت چهار سال به عنوان معاون وزیر دارایی خدمت کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی روسیه درباره این اخبار اظهارنظر نکرد و در صورت تغییرات، هنوز معلوم نیست چه کسی جانشین نواک خواهد شد.

الکساندر نواک در تغییر و تحولات که هیات دولت روسیه در بهمن سال گذشته داشت، سمت خود به عنوان وزیر انرژی روسیه را حفظ کرده بود. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مدت‌ها از توافق کاهش تولید اوپک و ادامه همکاری با این گروه حمایت کرده است. از آنجا که پوتین تصمیم گیرنده نهایی در مسکو است و موضع وی در این خصوص تغییر نکرده است، بنابراین هر کسی که به عنوان وزیر انرژی منصوب شود، تاثیری در تصمیمات انرژی روسیه نخواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا