اخبارصنعت و معدن

اتمام 8 پروژه تحقیقی توسط مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی تا پایان امسال

به گزارش صنعت کار، مجید وفایی فرد با بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اکنون 11 پروژه اصلی در حال اجرا دارد که 8 پروژه مربوط به امسال و 3 پروژه تا پایان سال 1400 به اتمام می رساند.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه ها مربوط به موافقتنامه ماده 17 اساسنامه ایمیدرو و بخشی دیگر، قراردادهای انجام شده با دانشگاه ها (دانشگاه تهران)، شرکت ها (فولاد مبارکه و میدکو)، موسسه یونیدرو و سازمان فنی حرفه ای است.

4 پروژه خاتمه یافته در نیمه نخست امسال

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران درباره جزئیات پروژه های اتمام یافته در نیمه نخست امسال، تصریح کرد: پروژه های «مطالعه فرآوری بیتومین به منظور کاهش گوگرد و خاکستر و تولید آسفالت ویژه» و «تحقیق و پژوهش فرآوری نمونه مس سولفیدی به همراه مولیبدن»، از جمله این پروژه ها بود.

وی ادامه داد: «شناسایی و امکان سنجی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی» و «برگزاری دوره آموزشی تکنسین فرآوری با حضور 15 نفر در محل مرکز با همکاری سازمان فنی و حرفه ای»، از دیگر پروژه های اتمام یافته تا پایان نیمه نخست امسال است.

وفایی فرد با اشاره پروژه های قابل اتمام مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی تا پایان امسال، بیان داشت: پروژه «اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار»، «طرح امکان سنجی شناسایی و حذف گوگرد با هدف افزایش بازیابی و کاهش خاکستر محصول نهایی زغال سنگ پروده طبس»، تا پایان امسال به پایان می رسد.

وی افزود: «افزایش بازیابی طلا از کانسنگ زرشوران با بهبود شرایط فرآیند اکسیداسیون در مقیاس آزمایشگاهی و بنچ» و «امکان سنجی فرآوری اقتصادی غبارهای FTP حاصل از سیستم های Baghouse فولادسازی شرکت فولاد مبارکه»، از دیگر پروژه های قابل اتمام تا پایان امسال است.

پروژه های قابل اتمام در سال 1400

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به پروژه های قابل اتمام این مرکز در سال 1400، گفت: «امکان سنجی استحصال اقتصادی وانادیم از سرباره های فولادسازی در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی و «ممیزی آب در واحدهای تابعه ایمیدرو (43 واحد)»، بخشی از این پروژه هاست.

وی ادامه داد: پروژه «انجام آزمایشات شیمی، کانی شناسی و فرآوری نمونه های اکتشافی» تا سال آینده به پایان می رسد.

وفایی فرد با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده توسط مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در سال جاری گفت: ثبت اختراع فرایند استحصال اکسید تیتانیوم و بازیابی عناصر نادر خاکی از گل قرمز جاجرم، مشارکت با مرکز نو آوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو)، در زمینه حمایت از استارت آپ ها و ایده های نو، از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد کرج در زمینه همکاری مشترک پژوهشی و فناوری با موضوع فلزات کمیاب و گرانبها و دریافت مجوز ارایه خدمات بهداشت حرفه ای از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، از دیگر اقدامات مرز مذکور است.

کسب رتبه سوم در میان 327 آزمایشگاه کشور

وفایی فرد خاطرنشان کرد: طی امسال، بیش از 10 پروژه مربوط به شرکت های خصوصی درباره تحقیقات بر روی نمونه های بوکسیتی، آندالوزیت، فلورین، هماتیت، طلا، نقره و غیره توسط پایلوت مرکز انجام شده یا در دست اقدام است .

وی افزود: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در بین 327 آزمایشگاه کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا