اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ترس از کرونا و مدیریت ریسک معدن

به گزارش صنعت کار، شریک KPMG ، کارون سوگارز در هیئت مشاوره شرکت در زمینه ریسک و کنترل در استرالیا کار می کند. او می گوید در حالی که سایر صنایع مجبور به اعلام وقایع “فوری” شدند، به این معنی که آنها قادر به انجام تعهدات قراردادی نبودند ، اکثر شرکت های معدنی حتی این احتمال را در نظر نگرفتند.

“بخش معدن ” خطر” فورس ماژور “را درک می کند ، و احتمالاً بیش از هر بخش دیگر ، مجهز و آماده برای پاسخگویی است.  بخش معدنکاری استرالیا در سال 2020 با چالش های زیادی روبرو شده است که کمترین آنها  کرونا است. ”

در نظرسنجی این شرکت ، بیشترین پاسخ مربوط به تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی بوده است ، 46٪ از پاسخ دهندگان به این موضوع اشاره داشته اند.

نوسان قیمت کالاها و جنگ تجاری جهانی در جایگاه بعدی قرار گرفت ، به ترتیب 46٪ و 38٪ پاسخ دهندگان از آنها نام بردند.  نسبت پاسخ دهندگان با نگرانی در مورد همه این خطرات از نظرسنجی قبلی افزایش یافته است.  “خطرات بهداشت ، ایمنی و امنیت” در دهم قرار گرفت.

“در اصطلاح خطر ، کرونا رویدادی است که بیش از آنکه یک خطر مستقل باشد ، خطراتی را ایجاد کرده است.  نتایج حاصل از این رویداد در اقتصاد و نحوه تجارت کشورها تغییر کرده است.

همچنین، تأثیرات مثبت بر محیط زیست ، که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آن نقش داشته است ، تمرکز جامعه بر تغییرات آب و هوایی را نیز افزایش داده است.

“به این ترتیب ، نظر بر این است که مهمترین خطرات همان نظرسنجی انجام شده در زمان پیش از کرونا است.  در حالی که کرونا داستان اصلی در این سال بوده است ، خطرات اصلی شناسایی شده در نظرسنجی های جهانی و استرالیا هنوز با ما است. ”

 

آیا عوامل اجتماعی مهم است؟

قبل از حمله  کرونا به استرالیا ، آتش سوزی های تابستانی اثرات تغییرات آب و هوایی را به ذهن مردم می رساند.  مستقیم تر برای معدنچیان ، کیفیت هوا در برخی معادن در نیو ساوت ولز کاهش یافت.

پس از آن بیماری همه گیر اثر مشابهی داشت و باعث شد افراد در حین توقف کار ، درباره محیط خود بیشتر فکر کنند.  این موضوع می تواند ریسک سرمایه گذاری در بخش معدن را افزایش دهد.

 

به گزارش صنعت کار، آن طور که پیداست، عواملی دیگر پیش از کرونا ریسک سرمایه گذاری در بخش معدن را افزایش داده اند اما کرونا نیز بر این موضوع اثر گذار بوده و تاثیراتی را به همراه داشته است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا