اخباربرترصنعت و معدن

روند ترخیص کالاهای مانده در گمرکات کشور تداوم دارد

به گزارش صنعت کار، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه جمعه در گفت و گوی زنده با شبکه یک سیما از بندرعباس با اعلام این مطلب با اشاره به ترخیص ۱.۲ میلیون تن از کالاهای رسوبی مانده در گمرکات پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت بیان کرد: ۸۰۰ هزار تن از این کالاها، کالاهای اساسی و ۴۰۰ هزار تن دیگر مواد اولیه کارخانجات بوده است.
وی بیان داشت: این میزان از کالاهای ترخیص شده از مجموعه ۸.۳ میلیون تن کالاهای رسوبی مانده در گمرکات بوده که ۴.۳ میلیون تن آن کالاهای اساسی و چهار میلیون تن دیگر مواد اولیه کارخانجات بوده است.
وزیرصنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای رسوبی گمرکات از ۱۰ روز گذشته پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رییس جمهور مبنی بر ترخیص سریع کالاهای رسوبی مانده در گمرک انجام شده است، گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی میان گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، دادستانی کشور و دستگاه قضا بوده است.
به ‌دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم
رزم حسینی همچنین با اعلام اینکه به‌ دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم، گفت: باید بپذیریم که در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم و با تعامل شرایط را تسهیل بخشیم.
وی در خصوص برخی کالاها که صاحبان آن‌ها تمایلی به ترخیص شان از گمرکات کشور ندارند، بیان داشت: بر اساس قوانین، گمرک تصویب کرده که چنانچه صاحبان کالاها نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام نکنند این کالاها به املاک تملیکی می‌روند و به مزایده گذاشته خواهند شد.
ترخیص ۳۵ هزار تن برنج های مانده در گمرکات کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این گفت و گوی زنده تلویزیونی از ترخیص ۳۵ هزار تن برنج‌های مانده در گمرکات کشور خبر داد و افزود: این میزان از برنج نیز به بازار عرضه خواهدشد و تاثیر خود را به زودی بر بازار خواهد گذاشت.

علیرضا رزم حسینی عصرجمعه با ورود به بندرعباس، خط تولید ماسک سه لایه ویژه کودک و بزرگسالان این شهر و همچنین ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان را افتتاح کرد.همچنین با حضور وی، ۱۶ واحد معدن غیرفعال درهرمزگان به چرخه فعالیت بازگشت.
رزم حسینی همچنین روز شنبه نیز بازدیدی میدانی از گمرکات و بنادر بندرعباس خواهدداشت که در جریان این بازدید به ارزیابی و بررسی مشکلات موجود در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی با حضور مدیران گمرک و بنادر و سایر مدیران اقتصادی هرمزگان خواهدپرداخت.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا