اخبارصنعت و معدن

رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی تولیدات منتخب بخش معدن

عدنبه گزارش صنعت کار، برپایه جداول آماری وزارت صنعت حاکی است، تولید شمش آلومینیوم خالص، سیمان، محصولات فولادی، شمش فولاد، کاتد مس و پودر آلومینا در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۵۳.۲، ۱۴.۴، ۱۰، ۹، ۸.۱ و ۴.۷ درصد افزایش بازدهی داشتند.

شمش آلومینیوم بالاترین رشد 

برپایه این بررسی تولید شمش آلومینیوم خالص در مقایسه با دیگر تولیدات منتخب در نیمه نخست امسال بالاترین رشد را با رقم ۱۹.۲ هزارتن ثبت کرد که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۸ افزایش ۵۳.۲ درصدی دارد.

تولید ۳۵.۶ میلیون تن سیمان

آمار مورد بررسی گویای آن است که تولید سیمان کشور در دوره این گزارش با رشد ۱۴.۴ درصدی نسبت به ۶ ماهه ابتدایی پارسال به رقم ۳۵ میلیون و ۶۳۹.۶ هزار تن رسید، ضمن اینکه تولید ۶ ماهه نخست پارسال ۳۱ میلیون و ۱۵۳.۵ هزار تن تولید شده بود.

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات فولادی

تولیدات فولادی ( مقاطع تخت و طویل) در ۶ ماهه ابتدایی امسال به رقم ۱۱ میلیون و ۶۶۴ هزارتن رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۸ رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرد، میزان تولیدات فولادی در ۶ ماهه اولیه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۵۹۹.۱ هزار تن بود.

گذر شمش فولاد تولیدی از سطح ۱۳.۹ میلیون تن 

وزارت صنعت، معدن و تجارت در آمار خود میزان تولید شمش فولادی در دوره این گزارش را ۱۳ میلیون و ۹۲۹.۹ هزار تن ثبت کرد که در مقایسه با ۱۲ میلیون و ۷۸۲.۳ هزار تن عملکرد نیمه نخست پارسال رشد ۹ درصدی داشت.

کاتد مس با رشد تولید ۸.۱ درصدی

براساس آمارهای وزارتخانه یاد شده، در ۶ ماهه ابتدایی امسال میزان تولید کاتد مس با رشد ۸.۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۴.۸ هزار تن رسید، ضمن اینکه در نیمه نخست پارسال ۱۳۳.۹ هزار تن کاتد مس تولید شده بود.

تولید پودر آلومینا و افزایش ۴.۷ درصدی

برپایه آمارهای وزارت صنعت، تنها واحد تولید کننده پودرآلومینای کشور( جاجرم – خراسان شمالی) در ۶ ماهه ابتدایی امسال به میزان ۱۲۱.۷ هزار تن تولید داشت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۶.۲ هزار تن بود، افزایش ۴.۷ درصدی را نشان می دهد.

وزارت صنعت، معدن وتجارت امسال اعلام کرد: سیاست این وزارتخانه در بخش تولیدات صنایع معدنی رشد ۲۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ را برنامه ریزی کرده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا