اخبارصنعت و معدن

تولید کنسانتره زغالسنگ به بیش از ۷۶۲ هزار تن رسید

به گزارش صنعت کار، برپایه جداول آماری وزارت صنعت، میزان تولید کنسانتره زغالسنک در نیمه نخست پارسال به میزان ۷۸۶.۹ هزار تن ثبت شده بود.

سهم ۳۶ درصدی مرداد و شهریور

بررسی عملکرد ۶ ماهه امسال در زمینه تولید کنسانتره زغالسنگ نشان می دهد که در ماه‌های مرداد و شهریور در مجموع با ۲۷۴.۷ هزار تن تولید سهم ۳۶ درصدی را به خود اختصاص دادند که در مرداد ماه ۱۴۷.۶ هزار تن تولید شده بود.

آمار ۹۱۱.۶ هزار تنی استخراج

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جداول آماری خود در زمینه میزان استخراج زغالسنگ از واحدهای البرز مرکزی و طبس در مدت ۶ ماهه ابتدایی امسال رقم ۹۱۱ هزار و ۶۸۴ تن را ثبت کرده است.

همچنین میزان تولید کنسانتره زغالسنگ در واحد های یاد شده در ۶ ماهه نخست امسال را رقم ۳۴۹ هزار و ۶۹۸ تن اعلام کرد که از این رقم ۳۳۷ هزار و ۱۰۳ تن به مبادی مصرف ارسال شده است.

تولید سالیانه کنسانتره ۱.۵ میلیون تن

آمارهای انجمن زغالسنگ ایران گویای آن است که تولید کنسانتره زغالسنگ کشور سالیانه ۱.۵ میلیون تن است، در  حالی که مصرف داخلی به حدود دو میلیون تن می رسد و پیش‌بینی شده با بهره برداری از واحدهای جدید در سال ۱۴۰۰ مصرف این ماده معدنی به ۳.۵ میلیون تن خواهد رسید.

برآورد شده که کشور برای تامین نیاز واحد های فولادسازی آتی، سالیانه هفت میلیون تن زغالسنگ خام باید استخراج کند که کمبود باید با نوسازی معادن فعلی و تجهیز معادن جدید انجام شود.

قیمت پایه کنسانتره زغالسنگ برمبنای ۲۶.۵ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا تعیین می شود، اما در شرایط کنونی تولید کنندگان زغالسنگ خواستار افزایش این نرخ شده اند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا