اخبارصنعت و معدن

افزایش تقاضا برای خرید کامودیتی در بازار جهانی

به گزارش صنعت کار، بنابر اعلام بورس فلزات لندن، بهای هر تن مس در آخرین روز معاملات منتهی به روز جمعه ( ۲۳ آبان ماه)‌، نسبت به روز معاملاتی پیشین ۲۲ دلار رشد داشت و به ۶ هزار و ۹۲۶ دلار صعود کرد.

بهای فلز سرخ در روز جمعه در مقایسه با روز قبل رشد ۳ دهم درصدی را تجربه کرده است.

همچنین بهای مس در معاملات سه ماهه در مقایسه با هفته قبلی تغییری محسوسی را تجربه نکرده است.

بنابراعلام بورس فلزات لندن، میزان موجودی انبارهای مس کاهش یک هزار تنی را نشان می‌دهد که این مساله از افزایش تقاضا و رونق بازار فلز سرخ حکایت دارد.

همچنین در بورس فلزات لندن شاهد رشد بهای آلومینیوم بودیم . بهای هر تن آلومینیوم در معاملات منتهی به روز جمعه ( ۲۳ آبان ماه) در مقایسه با یک روز قبل، یعنی پنج‌شنبه ( ۲۲ آبان ماه)، با افزایش ۱۳ دلار و ۵ سنتی روبرو شد و به یک هزار و ۹۱۸ دلار صعود کرد که این مساله رشد ۷ دهم درصدی بهای این فلز را نشان می‌دهد.

مقایسه قیمتی الومینیوم در بورس فلزات لندن در هفته گذشته در مقایسه با دو هفته قبل نشان می‌دهد، قیمت آلومینیوم نسبت به هفته قبل، ۱.۴ درصد معادل ۲۶ دلار و ۵ سنت افزایش داشته است و از سطح قیمتی یک هزار و ۸۹۱ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن به یک هزار و ۹۱۸ دلار به ازای هر تن صعود کرده است..

همچنین بر اساس نظرسنجی اعلام شده در تارنمای کیتکو نیوز، کارشناسان براین باورند که بهای جهانی طلا در هفته پیش به افزایش قیمت خود ادامه می دهد.

به گزارش رویترز، بهای هر اونس فلز زرد در آخرین معاملات منتهی به جمعه (۲۳آبان ماه) با ۶۶ صدم درصد رشد وارد کانال قیمتی یک هزار و ۸۸۹ دلار و ۲۰ سنت شد.

بر اساس این گزارش، عدم موفقیت دولت‌ها برای مهار بیماری کرونا در جهان سبب افزایش نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی این بیماری و بالارفتن بهای جهانی طلا شده است.

در روز پنج‌شنبه ( ۲۲ آبان) نیز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با رشد ۶۹ صدم درصدی روبرو شده بود و یک هزار و ۸۸۶ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

همچنین کاهش ارزش شاخص دلار سبب افزایش بهای جهانی طلا شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا