اخبارتاپصنعت و معدن

صعود طلای جهانی محدود شد

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۹۰ دلار و ۲۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۸۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بهای معاملات طلا روز دوشنبه پس از این که شرکت داروسازی مُدرنا اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ آزمایشی این شرکت بیش از ۹۴.۵ درصد موثر بوده است، حداکثر ۱.۳ درصد سقوط داشت و در نهایت با یک دلار و ۶۰ سنت افزایش، در ۱۸۸۷ و ۸۰ سنت بسته شد. مُدرنا دومین شرکت داروسازی آمریکایی پس از فایزر است که نتایج امیدوارکننده در ساخت واکسن را گزارش کرده است.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: معامله گران بین اخبار مثبت از ساخت واکسن و دورنمای تدابیر محرک مالی در سه ماهه آینده توازنی برقرار کرده اند. اما فضای سیاست پولی کاملا تسهیلی مانده و ممکن است در بهار سال ۲۰۲۱ در همین وضعیت بماند و از قیمت طلا پشتیبانی کند.

شاخص دلار در معاملات روز سه شنبه ۰.۲ درصد در برابر ارزهای رقیب کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه خبر آزمایشهای موفقیت آمیز دو واکسن کووید ۱۹ را برای احیای اقتصادی این کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: بانک مرکزی آمریکا در بحثهای مربوط به افزایش نرخهای بهره وضعیت بازار کار را در نظر خواهد گرفت.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا از نمایندگان کنگره خواسته است با یکدیگر به توافق رسیده و بسته کمک مالی کرونایی جدیدی را تصویب کند. همزمان محدودیتهای جدیدی در ایالتهای متعدد آمریکا برای محدود کردن افزایش شیوع بیماری وضع شده است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا که همواره پناهگاهی در برابر تورم بالا بوده است، از اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان سود برده و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۴ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۹۲۰ دلار و ۵۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳۲۷ دلار و ۳۹ سنت رسید.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا