اخبارصنعت و معدن

تسهیل ساز و کار تهاتر بین ایران و پاکستان و تداوم مذاکرات

به گزارش صنعت کار،سیدرضا سید آقازاده در این خصوص افزود: در این نشست دو طرف با اشاره به نهایی شدن فهرست‌های کالایی موضوع موافقت‌نامه تجارت آزاد، ابراز امیدواری کردند تا با تبادل این فهرست‌ها پیش از برگزاری نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری، دور جدید مذاکرات تجاری همزمان با اجلاس مذکور برگزار شود.

وی بیان کرد: تسهیل ساز وکار تهاتر بین دو کشور و تداوم مذاکرات تجارت آزاد از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این ملاقات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه گفت: از سال 1385 موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور اجرایی شده و انتظار می‌رود با امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد، شرایط بهتری برای توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری بین ایران و پاکستان فراهم شود.

سیدآقازاده ادامه داد: پاکستان پنجمین بازار صادراتی ایران است و در هفت ماهه 1399 مجموعاً 492 میلیون دلار از ایران به این کشور صادرات انجام و در مقابل 107 میلیون دلار کالا وارد شده است.

وی بیان داشت: کشورمان 14 میلیارد دلار ظرفیت صادراتی به پاکستان دارد که تحقق آن علاوه بر رفع موانع عمومی تجارت، مستلزم تلاش و همکاری بخش خصوصی و دولتی ایران و ایجاد زیرساخت‌های حقوقی و توسعه راه‌های تبادلات کالایی بین دو کشور است.

گفتنی است، این جلسه پیرو سفر هیات بلند پایه ایرانی به پاکستان به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان در هفته گذشته و همجنین توافقات به عمل آمده برای برگزاری نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری دو کشور در سطح وزیران تجارت و صنعت در تهران، برگزار شد.

 

منبع: سازمان توسعه و تجارت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا