اخبارخودرو

پیش بینی بازدهی عالی خودرویی ها تا پایان سال

به گزارش صنعت کار، همزمان با مثبت شدن بازار سرمایه در هفته جاری سهام خودروسازان نیز متاثر از این رشد، روزهای پرتقاضایی را سپری می کند و در این میان انتشار خبر افزایش سرمایه این دسته از شرکت ها به رشد بیشتر آن ها دامن زده تا جایی که متقاضیان خرید سهام این گروه ها به راحتی قادر به خرید نیستند.

گروه خودرویی با اصلاح قیمتی که در چند ماه گذشته داشته این روزها تبدیل به سوگلی بازار سرمایه شده و فعالان این حوزه معتقدند که این رشد ادامه دار بوده بنابراین به دارندگان این دسته از سهامداران تاکید می شود تا نسبت به حفظ سهام خود تا پایان سال جاری اقدام کنند.
مهدی حاجی وند، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به استقبال از سهام خودرویی ها در روزهای اخیر می گوید:به صورت میانگین شاهد افت 70 درصدی قیمت گروه خودرویی ها در زمان اصلاح قیمت ها و در چند ماه اخیر بودیم از سوی دیگر این روزها زمزمه کاهش تحریم ها و تجربه برجامی دیگر شنیده می شود که به طور قطع در صورت تحقق این امر، گروه خودرویی اثرپذیرترین سهام از این موضوع خواهند بود.
وی می افزاید: از سوی دیگر عرضه خودرو در بورس کالا که کلیات آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ظرفیت و پتانسیلی است که گروه خودرو را در ردیف پیشران ها قرار می دهد.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بازار و گروه خودرویی تا پایان پاییز نیز اظهار می کند: باید در انتظار شرایط باقی ماند تا بتوان پیش بینی درستی از شرایط داشت اما پیش بینی می شود دارندگان سهام خودرویی در صورت حفظ سهام خود تا پایان سال جاری، بازدهی خوبی را نصیب خود خواهند کرد.
حاجی وند ادامه می دهد: در صورت افزایش عرضه ها تا پایان سال شاهد رونق بیشتر بازار خواهیم بود ضمن آن که کاهش تحریم ها و یا حذف آن ها بر این گروه به شدت بر تامین قطعات و قیمت تمام شده آن ها تاثیرگذار خواهد بود و در مجموع جذابیت قیمتی نیز عامل مهمی خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص انتشار خبر افزایش سرمایه شرکت های خودرویی و تاثیر آن بر رشد این شرکت ها نیز می گوید: لیدر گروه خودرویی ایران خودرو و سایپا است و در شرایطی که حال این دو سهم خوب باشد شاهد اثرگذاری آن بر سهام سایر شرکت ها هستیم که در این میان افزایش سرمایه نیز تاثیر مضاعفی بر سودآوری این شرکت ها و استقبال از سهام آن ها دارد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا