اخباربرترصنعت و معدن

کرونا، فرصتی برای کارآفرینی و ترمیم اقتصاد

به گزارش صنعت کار، با وجود مشکلات عدیده‌ای که شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد جهان به وجود آورده اما در برخی از زمینه‌ها نیز شاهد رشد و شکوفایی بودیم. به عبارتی در این شرایط بحرانی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی توانستند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و با شناخت درست شرایط و نیازهای جدید بازار، فرصت رشد اقتصادی را فراهم کنند. بنابراین کارآفرینی در شرایط کرونا چشم‌انداز تاریکی ندارد.

به بهانه هفته کارآفرینی، عضو هیات رییسه کانون‌های کارآفرینی کشور درباره اهمیت کارآفرینی در شرایط کرونا، گفت: کارآفرینی همراه با نوآوری است و برخی در ایران آن را با کسب و کار نیز برابر می‌دانند.

«احمد هرمز» افزود: با توجه به اینکه کارآفرینان همواره در همه مسائل پیشرو هستند، زمانی که عارضه‌ای پیش می‌آید با نوآوری به سمت حل آن پیش می‌روند و آن را به فرصت تبدیل می‌کنند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی تاکید کرد: ما باید از کارآفرینان پیش‌رو و دانش بنیان‌ها بخواهیم با نوآوری وارد میدان شوند و به کمک کشور بیایند.

عضو هیات رییسه کانون‌های کارآفرینی گفت: تحولات بازار کار موجب شده برخی از کسب و کارهای سنتی از بین برود و این کارآفرینان پیشرو هستند که با حرکت جدید می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و این می‌تواند شامل نوآوری در کالایی باشد یا می‌تواند عارضه وارده را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه در بحث کارآفرینی خلا زیاد داریم، گفت: کارآفرینی و اهمیت آن در کشور مغفول مانده است و در حالیکه باید دولتمردان و اقشار مختلف با کارآفرینی و ضرورت آن در جامعه آشنا شوند و کارآفرینان نیز قاعدتا باید نسبت به افراد عادی جامعه یک قدم جلوتر باشند.

هرمز تاکید کرد: کارآفرینان کشور در مسایل مالی چشم امید به بانک‌ها دارند در حالی که بانک‌ها منابع مالی لازم را در اختیار ندارند در نتیجه افراد سراغ تولیدات سنتی و پیش پا افتاده می‌روند که ارزش افزوده بالایی ندارند.

این فعال عرصه کارآفرینی درباره کارآفرینی در شرایط کرونایی، گفت: با شیوع این بیماری شاهد نوآوری در بخش‌های مختلف بودیم برای نمونه در بحث دورکاری و برگزاری وبینارها تحولات قابل توجهی را شاهد بودیم و بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

وی افزود: بعد از شیوع کرونا با کارآفرینان شاخص، جلسات متعددی داشتیم و خواستیم که در بستر آی تی و فناوری‌های پیچیده با تمام صنایع وارد مذاکره شوند و حتی در بحث دانش فنی به آنها کمک کنند.

هرمز افزود: مکاتباتی نیز با دستگاه‌ها و استاندارها انجام دادیم و عارضه‌ها و مشکلات شناسایی شده را اعلام کردیم و مشاوره‌هایی برای بهبود این شرایط ارائه دادیم که با اجرای آنها می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا