اخبارصنعت و معدن

طراحی و تولید گرید 19Mn6 ویژه ساخت بدنه بویلر

به گزارش صنعت کار، وی در ادامه  خاطرنشان کرد:  مدیریت متالورژی و روش‌های تولید بنا به درخواست مشتریان شرکت، طراحی و تولید گرید 19Mn6 را  طبق استاندارد مربوطه (17155 DIN) در دستور کار خود قرار داده بود .

رئیس تروپروسس فولاد مبارکه در ادامه گفت: گرید مذکور عمدتا در ساخت بویلرها و مخازن تحت‌فشار کاربرد دارد و از دستۀ فولادهای مقاوم به خزش است.

در همین خصوص، صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه  اظهار داشت: بنابر استانداردهای مربوطه، گرید فولادی  یادشده  نیاز به  حداقل استحکام تسلیم  355 مگا پاسکال و حداقل استحکام  کششی 510 مگا پاسکال در دمای محیط دارد. همچنین از ویژگی‌های خاص این گرید، الزام به برخورداری از حداقلی از استحکام تسلیم و کششی در دماهای بالاتر از 200 و حداکثر 550 درجۀ سانتی‌گراد است.

کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به این نکته که گرید 19Mn6 پیش از این از طریق واردات تأمین می‌شد افزود: پس از تعیین آنالیز مناسب، سایر پارامترهای تولیدی، همچون دماهای نورد و الگوی خنک‌کاری ورق، برای دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر استاندارد 17155 DIN نیز تعیین گردید.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: گرید مذکور، با آنالیز و پارامترهای خاص طراحی شد و در ابعاد مورد درخواست مشتری (10mm*1800) تولید گردید. همچنین برای اولین مرتبه در فولاد مبارکه با هماهنگی آزمایشگاه محصول  جهت انجام تست کشش در دمای 450 درجۀ سانتی‌گراد ، تجهیزات موردنیاز بر روی دستگاه کشش، نصب و تست شد.

صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه  همچنین گفت:  کلیۀ کلاف‌های تولیدشده برای اولین بار در فولاد مبارکه در دمای 450 درجۀ سانتی‌گراد، مطابق با استانداردهای مربوطه تحت تست کشش گرم  قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محصول تولیدی پس از اخذ تأییدیه آزمایشگاه محصول، در خط تولید مشتری نیز مورداستفاده قرار گرفته و درنهایت  تأیید و رضایت مشتری دریافت‌کنندۀ محصول را نیز در برداشته است.

رحیمی در پایان از همکاری مدیریت و کارشناسان دفاتر فنی تولیدِ نواحی فولادسازی و نورد گرم، واحد برنامه‌ریزی و کنترل تولید، آزمایشگاه محصول، واحد فروش و  نیز مدیریت و همکاران واحد متالورژی و روش‌های تولید قدردانی کرد.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا