اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آینده طلایی فلز سرخ

به گزارش صنعت كار، در پی گزارش های مثبت در مورد پیشرفت واکسن کرونا از Pfizer و Moderna ، قیمت مس در روز جمعه به بالاترین سطح دو ساله رسید.

در بازار کامکس ، مس برای تحویل در ماه دسامبر تا اواسط بعد از ظهر در نیویورک با افزایش 3.1٪ به 3.3015 دلار در هر پوند (7،276 دلار در هر تن) رسید.  در صورت بسته شدن مس به بالای 3.30 دلار بالاترین سطح از ژانویه 2014 است.

حال افزایش قیمت مس می تواند اتفاق خوبی برای شرکت ملی مس ایران باشد، زیرا این شرکت به عنوان اصلی ترین متولی صنعت مس کشور به دنبال پروژه های توسعه و گسترش اکتشاف است تا میزان تولید خود را افزایش دهد.

با رشد تولید سهم شرکت ملی مس از بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده و در نهایت فروش صادراتی این شرکت رشد خواهد کرد.

بی تردید با رشد درآمدهای ارزی، شرکت های بزرگی صنایع معدنی همچون شرکت ملی مس می تواند طرح های توسعه خود را افزایش داده که خود منجر به رشد اشتغالزایی می شود.

درواقع با رشد تولید شرکت مس می تواند حضوری قوی تر نسبت به گذشته در بازارهای صادراتی داشته باشد اما نباید فراموش کرد بخشی از این حضور در گرو رفع تحریم ها است. امروز این شرکت به دلیل وضع تحریم ها بر علیه ایران مسیر طولانی تری برای صادرات پیش روی خود دارد اما با این حال همچنان برنامه های صادراتی طبق اهداف پیش بینی شده در حال انجام است.

اما اتفاق خوب دیگر با رشد قیمت جهانی به حوزه بورس باز می گردد، این موضوع می تواند امیدی برای سهامداران فملی باشد. هر چند که در حال حاضر نیز سهام فملی یکی از پرطرفدار ترین سهام ها در میان گروه فلزات است.

به طور کلی استقبال سهامداران از سهام یک شرکت مانند شرکت مس نقطه قوتی است تا مدیران با خیالی آسوده برنامه های هدف گذاری شده را اجرایی کنند.

عملکرد خوب شرکت مس باعث شد تا سود خوبی حاصل شود که در این باره خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: افزایش 40 درصدی سود شرکت ملی صنایع مس، حاصل عملکرد واقعی شرکت و نه نرخ تسعیر ارز است.

به گفته غریب پور، پایین بودن قیمت تمام‌شده تولید محصولات (حدود 2 هزار دلار)، این شرکت را در ردیف شرکت‌های طراز اول دنیا قرارداده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس اکنون بیش از 2 میلیارد یورو طرح توسعه تعریف کرده است، گفت: ظرفیت‌های پیش روی این شرکت نسبت به تولید در مقایسه با رتبه جهانی بالاتر است و لازم است تولید را افزایش دهیم.
وی افزود: ایران از نظر ذخایر مس در رتبه هفتم اما در تولید، رتبه پانزدهم است از این رو باید بر افزایش تولید تمرکز کنیم.

به گزارش صنعت کار، حال با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر تولید واکسن کرونا و رشد قیمت جهانی مس، افق روشنی در انتظار شرکت ملی مس خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا