اخبارصنعت و معدن

«نظام مدیریت پروژه» در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طراحی می‌شود

به گزارش صنعت کار، «سمیه خلوصی» مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو درباره جزییات پیاده سازی «نظام مدیریت پروژه» در سازمان متبوعش گفت: در سال گذشته برای پیاده سازی «نظام مدیریت پروژه» در سازمان ایمیدرو، پروژه فاز شناخت طی مدت ۴ ماه با هدف بررسی و ارزیابی وضعیت فعلی نظام مدیریت پروژه سازمان و با نظارت راهبردی-تخصصی انجمن مدیریت پروژه ایران به پایان رسید که فاز یاد شده در ۳ سطح پورتفولیو، طرح و پروژه و در سه بعد کارکنان، ساختار و فرآیندهای مدیریت پروژه و تکنولوژی صورت گرفت.
به گفته وی، اکنون طراحی و پیاده سازی نظام مدیریت پروژه آغاز شده و از ستاد ایمیدرو تا طرح های زیرمجموعه و مشاوران و پیمانکاران را شامل می شود.
خلوصی ادامه داد: این نظام مدیریت پروژه که قرار است در سازمان ایمیدرو پیاده سازی شود، مطابق با استاندارد PMBOK؛ معروف‌ترین و کاربردی‌ترین استاندارد جهانی در مدیریت پروژه است که تصمیم داریم تمامی ۱۰ حوزه دانشی مدیریت پروژه شامل مدیریت‌های یکپارچگی، محدوده، زمانبندی، هزینه، کیفیت و تامین و منابع و… به اضافه مدیریت ادعاها در بخش‌های معدن، صنایع معدنی و طرح های زیرمجموعه ایمیدرو طراحی و پیاده‌سازی کنیم.

مدیر برنامه ریزی ایمیدرو اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد از جمله مناطق مهم و تاثیرگذار سازمان ایمیدرو در جنوب کشور است که به دلیل تنوع پروژه های در دست اجرا یا تعریف شده در اولویت طراحی و پیاده سازی «نظام مدیریت پروژه» قرار گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: باتوجه به تعریف و اجرای پروژه های بزرگ و تخصصی در بخش های مختلف سازمان ایمیدرو در نقاط مختلف کشور، پیاده سازی نظام مدیریت پروژه مطابق با استاندارد بین المللی یاد شده ضروری می‌باشد که به وسیله این نظام مدیریت پروژه، شاخص‌هایی از جمله پیشرفت مالی و هزینه های پروژه، کیفیت کار و زمانبندی اجرا به صورت یکپارچه، مدیریت و ارزیابی می‌شود.

در همین راستا برای طراحی “نظام مدیریت پروژه” ، معاونت برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با برگزاری نشست های تخصصی و تعامل کارشناسان حوزه برنامه ریزی سازمان ایمیدرو و مدیران و عوامل اجرایی مربوطه در منطقه ویژه، فعالیتش را آغاز کرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا