اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آیا چین از عناصر نادر خاکی به عنوان یک سلاح ژئوپولتیک استفاده می کند؟

به گزارش صنعت کار، امیلی دو لا برویر یکی از بنیانگذاران Horizon Advisory است ، یک مشاوره استراتژیک مستقل مستقر در ایالات متحده متمرکز بر رقابت ژئوپلیتیک ، اقتصادی و فناوری ، جایی که وی چندین برنامه تحقیقاتی در چین را هدایت کرده است و ابزارها و تکنیک های تجزیه و تحلیل جدید را توسعه داده است.  دی لا برویر همچنین یکی از اعضای ارشد موسسه غیرانتفاعی بنیاد دفاع از دموکراسی ها با تمرکز بر سیاست چین است.

وی درباره کاربرد اصلی این مواد معدنی اظهار کرد:  امیلی دو لا برویر عنصر نادر خاکی ، از جمله سریم ، دیسپروزیم ، اربیوم ، یوروپیوم و گادولینیوم.  مواد مهم و محدود در صنعت مدرن است که همه چیز را از آیفون ها و باتری های وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا دستگاه های تست سریع  کرونا تأمین می کند.

این مشاور افزود: ذخایر شناخته شده عناصر کمیاب خاکی در سطح جهان وجود دارد.  هر دو ایالات متحده و چین دارای موقوفات طبیعی سالم هستند ، اما امروز چین بر مهمترین عناصر خاکی کمیاب و فرایندهایی که به طور فعال استخراج و پردازش می شوند ، تسلط دارد.

وی تصریح کرد: گزارش ما دو گروه مهم از یافته های جدید را نشان می دهد.  نخست ، منابع چینی در مورد استفاده از تسلط عناصر نادر در برابر ایالات متحده برای اهداف تحریمی بحث می کنند.  پکن این کار را انجام می دهد ، یا در چارچوب یک اقدام تشدید آمیز در پاسخ به اختلافات ژئوپلیتیکی.  به طور گسترده تر ، از آن استفاده خواهد کرد.

در این گزارش عمق برنامه ریزی دولت چین در صنعت عناصر نادر خاکی شناسایی شده است.  از نظر عمق ، چین تا زمانی که که بخواهد برروی این موضوع تمرکز خواهد کرد. اولین پروژه عناصر نادر پکن ، و برنامه های صنعتی تهیه آن ، به سال 1953 برمی گردد. عناصر نادر از آن زمان کلید برنامه های برجسته صنعتی چین بوده اند ، از جمله “ساخت چین 2025” و تحقیقاتی که برای استانداردهای چین انجام شده است.

از نظر دامنه ، جاه طلبی های عناصر نادر پکن در سطح بین المللی گسترش می یابد.  چین فقط نمی خواهد صنعت خود را در داخل تقویت و کنترل کند.  این کشور می خواهد از کنترل صنعت و تأمین عناصر نادر خاکی را در کشور های دیگر بدست بگیرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا