اخبارصنعت و معدن

۲۱۲۸.۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صنعت و معدن

به گزارش صنعت کار، از جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت ، سهم بخش صنعت و معدن از کل پرداختی به بخش های اقتصادی توسط بانک ها و موسسه های اعتباری در نیمه نخست امسال رقم ۳۰.۵ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۵۸ درصدی پرداخت تسهیلات

 براساس آمار مورد بررسی بانک صنعت ومعدن در دوره هشت ماهه امسال نیز میزان پرداخت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۸ درصدی را ثبت کرد، ضمن اینکه میزان قرار دادها هم افزایش ۵۰ درصدی در مقایسه با نیمه نخست پارسال را نشان می دهد.

سهم ۷۵.۸ درصدی برای سرمایه در گردش

بررسی ها نشان می دهد از مجموع تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در بخش سرمایه در گردش یکهزار و ۶۱۳.۴ هزار میلیارد ریال تخصیص یافت که در واقع ۷۵.۸ درصد از کل تسهیلات اعطایی به این بخش می شود.

افزایش ۱۳۱ درصدی وصولی ها 

بانک یاد شده در داده های آماری هشت ماهه از رشد ۱۳۱ درصدی وصولی ها نسبت به مدت مشابه خبر داد، ضمن اینکه مصوبات هم افزایش ۵۸ درصدی را در نیمه نخست امسال ثبت کرد.علاوه براین

مانده سپرده های چهارگانه بانک صنعت و معدن در دوره فروردین لغایت آبان۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۶۲ درصدی را نشان می دهد.

۱۳۳ درصد رشد صدور ضمانت نامه ها

برپایه جداول آماری مورد بررسی در ۶ ماهه ابتدایی امسال صدور ضمانت نامه های ریالی این بانک در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۱۳۳ درصدی را ثبت کرد.همچنین گشایش اعتبارات اسنادی ریالی نیز رشد ۱۴۲ درصدی را نشان می دهد.

در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۳۰۱ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و همچنین طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد درخواست تامین مالی از شبکه بانکی داشتند که پس از طی مراحل مرتبط، سه هزار و ۲۳۶ واحد و طرح صنعتی به بانک‌های عامل سراسر کشور معرفی شدند.

میزان تسهیلات مصوب برای این تعداد طرح معرفی شده به بانک‌ها افزون بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بود.

برپایه این گزارش، در نیمه نخست امسال تعداد یک‌هزار و ۵۳۵ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح نیم‌ تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در مجموع بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تامین مالی شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا