اخباربرگزیدهخودرو

اقدامات ایران خودرو در حفظ سلامت کارکنان مطلوب و قابل تقدیر است

به گزارش صنعت کار، علی بابایی در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این که اقدامات خوبی در ایران خودرو در موضوعات خودکفایی، توجه به مطالبات کارگری در حوزه روابط کار و مشاغل زیان آور انجام شده، گفت: توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در موضوع اتکا به تولید ملی، توجه به شاخص های نیروی انسانی، استفاده از ‌توان و ظرفیت مجموعه های بزرگ کشور مانند مراکز دانشگاهی، صنایع دفاعی و سپاه که می تواند در خودکفایی کشور به ویژه در شرایط تحریمی موثر باشد، در ایران خودرو مشاهده می شود.
وی افزود: امنیت شغلی یکی از دغدغه های مهم جامعه کارگری است که در این شرکت به خوبی مورد توجه قرار گرفته و قابل تقدیر است. این موضوع مورد تایید کارگران این مجموعه نیز قرار گرفته است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان این که فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی آماده کمک به کارگران و کارفرمایان است، افزود: هر جا که نیاز به اصلاح قوانین و فرآیند نظارت بر اجرای آن وجود دارد، در قالب کمیسیون های تخصصی و یا فراکسیون کارگری، به نفع کارگران و کارفرمایان اقدام خواهیم کرد.
وی اجرای مشوق های بیمه ای و مالیاتی را از رویکردهای حمایتی فراکسیون کارگری با هدف ایجاد رفاه برای این قشر از جامعه دانست.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این دیدار گفت: توجه به امور رفاهی و معیشتی کارکنان، فراتر از قوانین کار،‌ مورد توجه مدیران این شرکت است.
فرشاد مقیمی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: اقدامات مختلفی در حوزه حفظ و حراست از سلامت کارکنان در شرایط بیماری کرونا اجرا شده و هیچ گونه محدودیتی از منظر هزینه‌کرد در این مقوله درنظر گرفته نشده است.
مقیمی افزایش ۵۹ درصدی تولید امسال در ابتدای آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را حاصل همت جمعی و روحیه بسیجی کارکنان ایران خودرو دانست و گفت: شرایط تولید در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته به مراتب سخت تر و پیچیده تر است.
وی با بیان این که در بسیاری از شاخص های تولیدی آمار افزایشی را رقم زده ایم، تصریح کرد: در سال گذشته، خودروهای سی.کی.دی سهم قابل توجهی در سبد تولید ایران خودرو داشته، در صورتی که درحال حاضر صرفا محصولات داخلی با تکیه بر ظرفیت های موجود در زنجیره تامین، تولید و عرضه می شود.
گفتنی است، رییس، نایب رییس، دبیر، سخنگو و اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید ایران خودرو و مرکز تحقیقات این شرکت بازدید کرده و از نزدیک با فرآیند طراحی و تولید خودرو آشنا شدند.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا