اخباربرترنفت و پتروشیمی

برنت از ۴۸ دلار گذشت

به گزارش صنعت کار، علیرغم گزارشی که نشان می دهد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار رشد داشته است، قیمت نفت خام امروز و به دلیل خوش بینی نسبت به تولید و توزیع واکسن کرونا که می تواند سبب افزایش تقاضای انرژی شود شاهد رشد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 1.1 درصد رشد به 48 دلار و 40 سنت رسید. در جلسه قبل نیز نفت برنت شاهد رشد حدودا 4 درصدی بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از رشد بیش از 4 درصدی در جلسه قبل، امروز با 47 سنت معادل 1.1 درصد رشد به 45 دلار و 38 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم از اوایل ماه مارس رسیده و طی 4 جلسه گذشته حدود 10 درصد جهش داشته است.

کوین سولومون تحلیلگر اقتصاد انرژی در موسسه استونیکس گفت: «بازارها شاهد کاهش ریسک هستند زیرا اخیرا خبرهایی مبنی بر ساخت 3 واکسن موثر مقابله با کرونا منتشر شده که می تواند به ترمیم مصرف انرژی کمک کند.»

شرکت آسترازنکا روز دوشنبه اعلام کرد، واکسن تولیدی این شرکت 70 درصد در مقابله با کرونا موثر بوده و میزان اثرگذاری آن می تواند تا 90 درصد نیز بالا برود. پیش از این دو شرکت داروسازی دیگر نیز از موفقیت خود در ساخت واکسن کرونا خبر داده بودند.

اما بعید است تا چند ماه آینده واکسن موثری برای استفاده عمومی توزیع شود و این بدان معناست که قرنطینه شهرها و محدودیت های سفر تا سال آینده همچنان باقی خواهد بود.

این موضوع احتمال تمدید توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس را افزایش می دهد. پس از کاهش شدید مصرف نفت در اوایل امسال به دلیل شیوع کرونا، اوپک پلاس اقدام به محدود کردن تولید نفت خود کرد.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا