اخباربرترخودرو

خودرویی ها پربازده ترین سود تا سه ماه آینده/ استقبال بازار از سهام ارزان خودرویی ها

به گزارش صنعت کار، این روزها نمادهای خودرویی با اقبال بازار مواجه شده اند و در هفته جاری شاهد صف خرید سهام این گروه به دفعات بوده ایم. کارشناسان افت شدید قیمت سهام این گروه در ماه های گذشته و همچنین اخبار احتمالی بازگشت آمریکا به برجام را تاثیرگذار می دانند و معتقدند که این سهام های جذاب همچنان پیشران بازار سرمایه خواهند بود.

حامد مددی، کارشناس بازار سرمایه  با اشاره به نتابج انتخابات آمریکا و آرام شدن بازار ارز و طلا، این سیگنال به بازار داده شده که به زودی باید شاهد هدایت نقدینگی ها از بازارهای موازی به بازار بورس باشیم، می گوید: در بورس صنایع مختلفی وجود دارد که برخی از این صنایع بیشتر دلار محور هستند و افزایش قیمت دلار باعث رشد بیشتر آن ها می شود اما باین روند باعث می شود تا کاهش نرخ ارز نقدینگی را به سمت بازار ریالی سوق دهد.
وی می افزاید: با ورود سرمایه در بورس با وجود زمزمه های بازگشت آمریکا به برجام بیشتر بیشتر توجه بازار به سمت صنایع ریال محور از جمله صنعت بانکداری و بیمه و همچنین خودرو خواهد بود.
مددی با بیان این که خودرویی ها در 5 ماه اخیر افت قیمت را تجربه کردند و این موضوع باعث شد تا قیمت های جذابی داشته باشند، تصریح می کند: این مووضع باعث جذب سرمایه ها به این گروه شد و باعث شد تا سرمایه ها از خارج بورس به بورس و بعد در بورس به سمت صنایع ریالی حرکت کرد.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی آینده این گروه در هفته های آتی نیز اظهار می کند: با توجه به کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد به زودی شاهد افزایش فروش رسمی خودروسازها با قیمت های بین کارخانه و بازار آزاد خواهیم بود که این امر منجر به افزایش فروش شرکت ها شده و می تواند از لحاظ بار روانی آن ها در بازار مورد توجه قرار دهد.
وی ادامه می دهد: به همین دلیل برآیند اینست که اخبار خوب پیرامون صنعت خودرو پیرامون فروش یکی از عوامل تاثیرگذار خواهد بود از سوی دیگر احتال برجام و مذاکرات مجدد با خودروسازان خارجی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار خواهد بود تا خودروسازان و سهام آن ها را مورد توجه قرار دهد.
مددی پیش بینی می کند که صنعت خودرو تا سه ماه آینده یکی ازصنایع پربازده بازار سرمایه باشد.
براساس این گزارش، نکته خاص در معاملات دیروز بازار سرمایه که در نهایت کار خود را با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی به ثبت رساند این بود که هر سهم و صنعتی راه خود را در پیش گرفته است.
اما در این میان با انتشار گزارش خپارس، صف فروش این سهم جمع شد چرا که شرکت پارس خودرو در چند ماه اخیر عملکرد متفاوت و خوبی ثبت کرده به طورس که فروش آبان 2166، مهرماه 2840 و شهریور 2304 میلیارد ریال بوده است.
خودرو و خپارس از جمله تاثیرگذارترین نمادهای گروه خودرو، در معاملات دیروز بازار سرمایه در نهایت
مثبت شدند و خساپا نیز در تلاش برای صف خرید بود.
 با انتشار خبر افزایش ۴۰۰ درصدی خپارس و افزایش تولید خودرو و خساپا پیش بینی می شود پیشران های گروه خودرویی با اقبال بالایی مواجه شده و این روند با رشد فعلی بازار ادامه داشته باشد این در حالیست که باید در انتظار روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا و اعلام رسمی رویکرد او نسبت به برجام تا اوایل بهمن ماه باشیم هرچند که فعالان بازار سرمایه معتقدند روند رو به رشد این‌نمادها دشت کم تا همان زمان ادامه خواهد داشت.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا