اخباربرگزیدهتاپنفت و پتروشیمی

آخرین وضعیت قیمت جهانی نفت

به گزارش صنعت کار، در حالی که بازارهای آمریکا همزمان با تعطیلات روز شکرگزاری خلوت است و نگرانی ها در مورد مازاد عرضه و تردیدها در مورد موثر بودن واکسن کرونا سبب کاهش بیش از یک درصدی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت شده است، نفت برنت امروز تغییر محسوسی نداشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز به رقم 47 دلار و 80 سنت رسید. دیروز نفت برنت 1.7 درصد افت کرده بود. نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه با 66 سنت معادل 1.68 درصد افت به 44 دلار و 94 سنت رسید. دیروز به دلیل تعطیلی بازارها نفت خام آمریکا معامله ای نداشت.

پس از آنکه شرکت آسترازنکا چند روز پیش اعلام کرد که واکسن ارزان قیمت تولیدی این شرکت می تواند تا 90 درصد در درمان کرونا موثر باشد قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته شاهد رشد حدودا 6 درصدی بود. اما امروز تردیدهایی در مورد موثر بودن این واکسن مطرح شده و دانشمندان در خصوص میزان قوی بودن نتایج آزمایشات اولیه این واکسن ابراز تردید کرده اند.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «به نظر می رسد که همزمان با روزهای پایانی هفته برداشت سودهایی در بازار به راه افتاده است.» وی افزود: «با این حال با توجه به اینکه قیمت نفت خام آمریکا به حدود 45 دلار رسیده و نفت برنت رقم 49 دلار را تجربه کرده است، به نظر می رسد بازار نفت بدترین روزهای خود پس از پایان فصل تابستان را پشت سر گذاشته باشد.»

به گفته منابع مطلع، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس تمایل دارند افزایش برنامه ریزی شده تولید خود را به تعویق بیاندازند. اما در عین حال افزایش تولید نفت لیبی سبب شده تا نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار شدت یابد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا