اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمی

صادرات مستقیم نفت ونزوئلا به چین ازسرگرفته شد

به گزارش صنعت کار، شرکتهای دولتی چینی شامل شرکت ملی نفت چین (CNPC) و پتروچاینا در میان مشتریان بزرگ شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا بوده اند اما بارگیری نفت و سوخت در بنادر ونزوئلا را در اوت سال ۲۰۱۹ پس از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA و ممنوعیت تجارت شرکتهای غیرآمریکایی، متوقف کردند.

وضع این تحریمها در راستای تلاشهای دولت ترامپ برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا بود اما واشنگتن موفق نشد صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی را کاملا متوقف کرده یا مادورو را از قدرت ساقط کند.

در عوض، مشتریان شرکت PDVSA صادرات به مالزی را افزایش داده و محموله ها را بین کشتیها در دریا منتقل کردند و به این ترتیب صادرات نفت ونزوئلا به چین با استفاده از واسطه های تجاری ادامه پیدا کرد.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه هفته جاری هشدار داد کسانی که به فعالیت در بخش نفت ونزوئلا مشغول هستند، در ریسک تحریم شدن قرار دارند.

طبق آمار مونیتورینگ سایت تانکرتِرکِر، نخستین نفتکشی که حمل مستقیم نفت ونزوئلا به چین را ازسرگرفت، کیوتو بوده که اواخر اوت ۱.۸ میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا را در بندر خوزه بارگیری کرده است.

آمار رفینیتیو آیکان و اسناد بارگیری نفت شرکت PDVSA نشان داد حداقل یک نفتکش دیگر به نام واریور کینگ نفت ونزوئلا را در بندر بایوکوان چین تخلیه کرده و دو کشتی متعلق به پتروچاینا ماه جاری نفت ونزوئلا را بارگیری کرده اند.

کشتی کیوتو توسط شرکتی به نام واننگ مونای کرایه شده است. واننگ مونای یکی از دهها شرکتی است که توسط روسها به ثبت رسیده و تا پیش از این که به عنوان مشتری PDVSA ظاهر شود، هیچ سابقه ای از این شرکت در تجارت نفت مشاهده نشده بود. ظهور این شرکتها به شرکت PDVSA امکان داده است با وجود توقف خرید از سوی مشتریان بزرگی مانند ریلاینس اینداستریز هند و تیپکوی تایلند، به صادرات نفت به مقاصد آسیایی ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات مستقیم نفت ونزوئلا در آستانه انتقال قدرت از دونالد ترامپ جمهوریخواه به جو بایدن دموکرات ازسرگرفته شده است. مشاوران رییس جمهور منتخب آمریکا گفته اند وی تحریمها علیه ونزوئلا را حفظ خواهد کرد اما تمرکز استراتژی آمریکا را تغییر می دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا