اخباربرگزیدهصنعت و معدن

احیای ۱۵۷ معدن تا پایان آبان ماه ۹۹

به گزارش صنعت کار، طبق گزارش ارائه شده از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، تا پایان آبانماه سال ۹۹ بر اساس نوع ماده معدنی شامل ۵۷ معدن در حوزه مواد معدنی فلزی، ۳۱ معدن در حوزه غیرفلزی، ۴۴ معدن سنگ های تزیینی و ۲۵ بعداً در حوزه مصالح ساختمانی معادن احیا شده است.
برپایه این گزارش از ابتدای اجرای طرح احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تا کنون دو هزار و ۸۲۹ معدن شناسایی و اولویت بندی شده و برای یکهزار و ۲۴۳ معدن اقدام های کلینیکی انجام شده که منجر به احیا، بازسازی و توسعه ۳۰۳ معدن در قالب این طرح شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد که میزان ذخایر معدنی کشور امسال نسبت به سال ۹۸ به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و پیش بینی شده، بالغ بر ۳۰ درصد به میزان استخراج افزوده شود. پیشتر میزان ذخایر شناسایی شده کشور حدود ۵۷ میلیارد تن اعلام شد که از این رقم ۳۷ میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است.

اواخر ماه گذشته نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس تعطیل شده در سطح کشور، از سال گذشته تاکنون ۳۰۳ معدن احیا و به مدار تولید بازگشتند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا