اخبارصنعت و معدن

امیدواری به واکسن کرونا سد راه صعود طلا می‌شود

به گزارش صنعت کار، این نظرسنجی نشان داد اکثر تحلیلگران وال استریت روند کاهشی قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی می کنند و خوش بینی به افزایش قیمت طلا در میان سرمایه گذاران پایین ۵۰ درصد مانده است.

پیش بینی کاهش قیمت طلا در پی شکسته شدن سطوح قیمت کلیدی روی داد. قیمت طلا در ابتدای هفته به پایینترین رکورد چهار ماه اخیر سقوط کرد و به پایین ۱۸۵۰ دلار نزول یافت. روند کاهشی طلا در معاملات پایان هفته ادامه داد و این فلز حمایت در سطح ۱۸۰۰ دلار را شکست. تحلیلگران می گویند حمایت کلیدی بعدی طلا در سطح ۱۷۵۰ دلار قرار دارد.

گارت سولووی، تحلیلگر بازار در این باره گفت: گشایش معاملات همچنان قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار می دهد زیرا سرمایه گذاران از این بازار به عنوان دارایی امن خارج می شوند. زمانی که طلا به حدود ۱۷۵۰ دلار نزول کند، یک کف قیمت پیدا خواهد کرد و از این سطح دوباره افزایش پیدا می کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۴۰ درصد به افزایش قیمت و هشت نفر معادل ۵۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظری نداشت.

در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۲۷۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۵۸۵ نفر معادل ۴۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۴۲۴ نفر معادل ۳۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۶۱ نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند.

بهای معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۱.۳ درصد کاهش، در ۱۷۸۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۴.۵ درصد سقوط داشت که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۲۵ سپتامبر بود.

از نظر بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین مانعی که طلا با آن مواجه است، اخبار مربوط به ساخت واکسنهای احتمالی کووید ۱۹ است. همزمان با خوش بینی فزاینده سرمایه گذاران به بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل اخبار واکسن، برخی از تحلیلگران اظهار کردند که پیش بینی کاهش قیمت طلا تحت تاثیر عوامل فصلی بوده است. معمولا بازار طلا در نزدیک ماه دسامبر آرام می شود اما خرید در نزدیک ژانویه افزایش پیدا می کند.

اگرچه بدبینی به روند صعودی طلا در فضا غالب شده اما برخی از تحلیلگران ریزش اخیر قیمتها را فرصت خوبی برای خرید می دانند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین است و ریزش روز جمعه قیمتها به دلیل حجم اندک معاملات بود زیرا بسیاری از معامله گران همچنان در تعطیلات روز شکرگزاری آمریکا بسر می بردند. هیچ دلیل بنیادینی برای ریزش اخیر قیمت طلا وجود ندارد زیرا دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه کاهش پیدا کرده اند و حمایت قوی برای طلا به وجود آورده اند. وی در ادامه افزود: ما شاهد تغییر قابل توجه احساسات سرمایه گذاران بوده ایم که صرفا بر پایه امیدواری و نه واقعیت بوده است.

آدریان دی، مدیر سرمایه گذاری در شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمتهای پایینتر را در هفته جاری مشاهده کند زیرا بازار پس از شکسته شدن میانگین قیمت ۲۰۰ روزه، تمایل به حرکت به سطح قیمت پایینتر دارد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا